VIDEO Progrese semnificative pe șantierul celei mai așteptate autostrăzi - Se lucrează la cel mai dificil tronson din istoria României

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 02-02-2025 16:47

Actualizat: 02-02-2025 18:49

Article thumbnail

Sursă foto: Facebook

Construcția Autostrăzii Sibiu-Pitești, cel mai ambițios proiect rutier al României, avansează pe două dintre cele mai dificile sectoare: Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni) și Secțiunea 2 (Boița-Cornetu). Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, lucrările sunt în plină desfășurare, iar progresele sunt semnificative.

Lucrările pe Secțiunea 3: Cel mai dificil tronson din istoria României

Pe Secțiunea 3, lucrările au fost demarate oficial, fiind vorba despre cel mai complex și tehnic tronson al autostrăzii, care include și cel mai lung tunel rutier de pe A1, tunelul Poiana, cu o lungime de 1,78 km.

Până în prezent, s-au finalizat lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două fire ale tunelului, organizările de șantier și accesele pentru lucrări. De asemenea, au fost deja turnați primii piloți pentru portalul dinspre Pitești și se lucrează intens la platformele de foraj pentru primele trei viaducte.

Volumul lucrărilor planificate este impresionant, incluzând peste 6,3 milioane de metri cubi de excavații, aproape un milion de metri cubi de beton și 100.000 de tone de armătură. Secțiunea are o lungime totală de 37,4 km și include 54 de structuri, 3 noduri rutiere, spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.

Stadiul lucrărilor pe Secțiunea 2: Viaductul Boița și tunelurile Robești și Balota

Pe Secțiunea 2 a autostrăzii, lucrările avansează în ritm susținut. Viaductul Boița, una dintre structurile majore ale acestui tronson, are deja piloții forați, armați și turnați pentru 9 din cele 12 infrastructuri. De asemenea, au fost finalizate fundațiile pentru 6 infrastructuri, iar lucrările la elevațiile pilelor sunt în desfășurare.

Un progres important a fost realizat și în ceea ce privește tunelurile Robești și Balota, pentru care documentația tehnică este aproape finalizată. Constructorul se află în faza finală de proiectare și urmează să inițieze rapid mai multe fronturi de lucru, astfel încât secțiunile 2 și 3 să fie finalizate în același interval de timp sau cu o diferență minimă.

Secțiunea 2 are o lungime de 31,33 km și include 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 și 1.590 metri, precum și un ecoduct de 210 metri peste râul Olt, calea ferată și DN7.

Un proiect crucial pentru infrastructura României

Autostrada Sibiu-Pitești reprezintă unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea transportului din România. Fiind prima autostradă care traversează Munții Carpați, aceasta va oferi o conexiune esențială între vestul și sudul și estul țării, facilitând transportul rapid de marfă și pasageri.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri