DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Proiectul de lege privind înființarea Instituției pentru promovarea valorilor naționale 'Regele Mihai I' a fost aprobat de Comisia juridică

Inquam Photos / Octav Ganea
Inquam Palatul Elisabeta

Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a aprobat, luni, raportul la proiectul de lege privind înfiinţarea Instituţiei pentru promovarea valorilor naţionale "Regele Mihai I", a precizat preşedintele comisiei, Eugen Nicolicea, informează Agerpres.

Potrivit proiectului iniţiat de deputatul PSD Gabriel Vlase, Instituţia pentru promovarea valorilor naţionale "Regele Mihai I" este organizată şi funcţionează ca autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, sub control parlamentar.

Sediul instituţiei este Palatul Elisabeta, iar activitatea instituţiei constă în crearea şi dezvoltarea de programe şi proiecte în vederea promovării tradiţiilor, obiceiurilor şi simbolurilor naţionale, a persoanelor şi realizărilor de valoare din domeniul ştiinţific, cultural, educaţional, sportiv şi economic, promovării unor evenimente cu semnificaţie istorică şi a unor programe de dezvoltare pe termen mediu şi lung. Activitatea acesteia mai constă în promovarea, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, a imaginii României, investiţiilor şi turismului, artei, ştiinţei, educaţiei şi a monumentelor istorice, faţă de personalităţi, investitori şi instituţii din străinătate, se arată în proiect.

Pentru realizarea obiectului de activitate, instituţia derulează activităţi ca: efectuarea de studii şi cercetări în ţară şi străinătate pentru aprofundarea premiselor obiectului de activitate şi publicarea acestora, organizarea sau participarea la proiecte sau programe de dezvoltare în domeniul ştiinţific, cultural, educaţional, sportiv şi economic, organizarea de reuniuni şi colocvii naţionale sau internaţionale, organizarea de vizite şi evenimente în ţară şi străinătate, stabilirea şi dezvoltarea de relaţii de colaborare cu autorităţile publice centrale şi locale, precum şi cu instituţii, organizaţii şi personalităţi din ţară şi străinătate.

Proiectul de lege stabileşte că această instituţie este condusă de un director numit şi revocat din funcţie de Parlament, la propunerea Custodelui Coroanei României, cu votul majorităţii parlamentarilor prezenţi. Directorul este coordonatorul principal de credite. Cheltuielile curente şi de capital se finanţează de la bugetul de stat şi din venituri proprii. Veniturile proprii se obţin din studii şi cercetări, editarea şi vânzarea de cărţi, prestări de servicii, consultanţă, încheierea de contracte şi acorduri de colaborare cu persoane fizice sau juridice. Veniturile proprii se mai pot obţine şi din sponsorizări sau donaţii, mai prevede proiectul.

Vezi și: Comisia juridică a aprobat proiectul de lege privind prevenirea și combaterea antisemitismului

"Anual, se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Senatului, o sumă în lei echivalentă a 860.000 de euro pentru acoperirea unor cheltuieli curente şi de capital. Suma alocată se prevede distinct în bugetul Senatului şi se actualizează din oficiu în fiecare an cu rata medie anuală a inflaţiei", se arată în proiect.

Potrivit documentului, activitatea instituţiei se realizează prin aparatul propriu de lucru. Încadrarea personalului se face pe bază de concurs sau examen, salarizarea acestuia se realizează conform prevederilor legale privind salarizarea în sectorul bugetar în sistem contractual, iar numărul maxim de posturi este 20.

Instituţia prezintă în plenul Parlamentului raportul anual şi contul de execuţie bugetară. La data intrării în vigoare a legii, imobilul Palatul Elisabeta se transmite din administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" în administrarea instituţiei. Instituţia se subrogă de drept în toate contractele, drepturile şi obligaţiile Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" cu privire la imobilul transmis. Pentru anul 2018, fondurile necesare organizării şi funcţionării instituţiei se asigură din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, se mai arată în proiect.

Organigrama instituţiei prevede postul de director şi director adjunct şi compartimentele: financiar-contabil şi resurse umane, proiecte şi programe, secretariat general, juridic, secretariat, administrativ şi relaţii publice.

Iniţiativa legislativă aparţine deputatului PSD Gabriel Vlase şi este semnată de 35 de deputaţi şi senatori PSD şi 4 deputaţi ALDE.

Proiectul urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor, ca primă Cameră sesizată, Senatul este for decizional.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.