Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobilă, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte faţă de consumatori, în scopul majorării costurilor abonamentelor, informează ANPC printr-un comunicat remis, joi, AGERPRES.
"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat un control la unul din operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă, autosesizându-se în ceea ce priveşte mesajele pe care acesta a început să le trimită abonaţilor săi, prin care îi informează de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă. Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar", se menţionează în comunicat.
În urma controalelor declanşate de ANPC, s-a constatat încălcarea Legii 363/2007 republicată, respectiv Art. 2 lit. h, care precizează că legiuitorul defineşte "diligenţa profesională - competenţa şi grija aşteptate, în mod rezonabil, de un consumator din partea comercianţilor, în conformitate cu practicile corecte de piaţă şi/sau cu principiul general al bunei-credinţe, în domeniul de activitate al acestora", şi Art. 4 alin. 1, care precizează că "O practică comercială este incorectă dacă:
a) este contrară cerinţelor diligenţei profesionale; b) deformează sau este susceptibilă să deformeze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau căruia i se adresează ori al membrului mediu al unui grup, atunci când o practică comercială este adresată unui anumit grup de consumatori".
"S-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri - apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creştere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaţilor în condiţiile în care procedurile de renunţare la contract, sau de portare a numărului într-o altă reţea, sunt complicate şi necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relaţie contractuală cu acesta", precizează reprezentanţii aNPC.
În urma controalelor efectuate, ANPC a aplicat o sancţiune în valoare de 70.000 lei, în conformitate cu prevederile Legii 363/2007 republicată, privind practicile incorecte.
"Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, comisia întrunită la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent", se mai spune în comunicat.
Protecția Consumatorilor a prins o mare companie de telefonie cum își PĂCĂLEA clienții: Amendă URIAȘĂ
Explorează subiectul
Articole Similare

73.586
Președinta CCR, mesaj direct pentru avocați: 'Cetățeanul contemporan nu mai poate naviga singur în ecosistemul juridic din ce în ce mai sofisticat'
73.586

73.785
Economistul Iancu Guda cere concedieri forțate în rândul bugetarilor
73.785

365
Diana Șoșoacă: Raportul ONU confirmă: Israelul a comis acte de genocid în Gaza. Avertismentele noastre s-au adeverit!
365

485
Psiholog Irina Petre: Copiii României trăiesc într-o cultură a hiperstimulării și a dependențelor. Soluția – reguli, limite și educație sănătoasă
485

24.598
'Nu aveţi idee ce foc aţi aprins': discursul tulburător al văduvei lui Charlie Kirk
24.598

7.928
Fascismul în oglindă: aplauzele la moartea lui Charlie Kirk și prăbușirea compasiunii
7.928

3.545
Ipocrizie la Guvern: întâi vrea să blocheze ordonanța pentru tratamente, apoi cere celeritate de la judecători
3.545

835
'Consfătuirea liniștii'. Întâlnirea discretă a lui Ilie Bolojan cu formatorii de opinie
835

54.014
S-a dat în folosință cea mai lungă rețea de transport a apei potabile din România, de 164 km
54.014

1.970
'Moise de Oradea' stârnește scandal - Ion Cristoiu îl ironizează pe Gabriel Liiceanu pentru elogierea lui Ilie Bolojan: 'Este faimos pentru capacitatea de a linge până și o statuie din beton armat'
1.970

70.394
Dragoș Damian, fără menajamente: 'Doamnelor și domnilor profesori, nu mai sunt bani. Puteți face câtă grevă vreți. Nu mai sunt bani pentru că nu se mai muncește'
70.394

14.869
VIDEO Elena Udrea, noi dezvăluiri explozive: Cum au aranjat oamenii lui Băsescu condamnarea lui Voiculescu
14.869

1.256
Viktor Orban susține că dacă el va pierde viitoarele alegeri Ungaria va fi foarte rău: Ar fi catastrofal
1.256
Comentează