Radu Hanga: Vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă

Autor: Remus Vlad, Redactor

Publicat: 30-09-2025 12:18

Article thumbnail

Sursă foto: Facebook.com

Bursa înregistrează o tendinţă de revigorare din punct de vedere al intenţiilor de listare, în condiţiile în care apar anunţuri ale unor companii în acest sens, a afirmat, marţi, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti, Radu Hanga, la un eveniment de specialitate, scrie Agerpres.

"Piaţa ne ajută. Dacă ne uităm la performanţă, Bursa de Valori Bucureşti, anul acesta are o creştere de 35% la nivelul indicelui, de la începutul anului, dacă includem şi dividendele pe care companiile le-au plătit. Deci este un mediu atractiv. Vedem o tendinţă bună din punct de vedere al lichidităţii, vedem o tendinţă de creştere a evaluării companiilor listate şi asta desigur funcţionează ca un factor de atracţie. Am văzut în 2021, 2022, 2023 cu apogeul Hidroelectrica o tendinţă de creştere a numărului de companii care au venit spre Bursă.

Am văzut o încetinire în 2024 şi prima parte a lui 2025 în contextul şi al volatilităţii din punct de vedere politic, pe care am avut-o în context de alegeri, în contextul şi al cifrelor macro, deficit bugetar, creşterea dobânzilor. Acum vedem o tendinţă de revigorare. Adică vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă. Eu zic că începe să dea roade efortul pe care l-am făcut în ultimii ani şi cred că efortul cel mai mare a fost în direcţia pe care am spus-o mai devreme, aceea de a poziţiona bursa ca şi partener pentru companiile locale, nu doar din punct de vedere al finanţării.

Adică noi suntem aici pentru a ajuta companiile să se poziţioneze, să comunice cu investitorii, cu consumatorii lor", a spus Radu Hanga, la conferinţa "Finanţarea Dezvoltării: (Re)capitalizarea României şi utilizarea tuturor instrumentelor de irigare financiară a economiei", organizată de CursDeGuvernare.ro.

El a explicat în cadrul conferinţei că trebuie privite ambele roluri pe care le joacă piaţa de capital: pe de o parte este rolul de finanţare pentru economie, iar pe de altă parte rolul de partener pentru companiile listate.

"Dacă ne uităm piaţa de capital ca la o scenă pe care companiile urcă şi o scenă care le ajută să se promoveze pe ele şi produsele lor, înţelegem că, de fapt, piaţa poate să facă mult mai multe dacă o ajutăm să facă asta. Adică dacă începem să o transformăm într-un instrument de comunicare.

Aş spune că este suficient să te uiţi dacă mergi în Times Square, în New York, şi să vezi cum se promovează piaţa de capital americană şi Nasdaq, cum promovează companiile listate, dincolo de accesul la capital, şi ne uităm la lucrurile care se întâmplă în Europa din punct de vedere al promovării. Cred că acolo sunt multe lucruri pe care le putem învăţa şi adapta la contextul local", a declarat Radu Hanga.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri