DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Raluca Turcan, despre rezultatele testului PISA: Am ajuns în această situaţie fix pentru ca s-au făcut schimbări după ureche, heirupiste

Raluca Turcan Profil

Vicepremierul Raluca Turcan a comentat, marţi, rezultatul testului PISA, şi a afirmat că s-a ajuns în această situaţie ”fix pentru ca s-au făcut schimbări după ureche, heirupiste, generate doar în contextul unor rezultate dramatice la evaluări”. Vicepremierul spune că am avut 10 miniştri ai Educaţiei în 5 ani, 64 de ordonanţe generate de urgenţe, ”fără a evalua efectele şi fără a gândi ce se întâmpla în timp”.

”Rezultatele PISA arată cel mai clar nevoia de a pune în practică proiectul ROMÂNIA EDUCATĂ. Solicit tuturor partidelor care declară că educaţia este pe primul loc, în special USR, dar şi parlamentarilor altor formaţiuni politice, să susţină Proiectul Preşedintelui Klaus Iohannis – ROMÂNIA EDUCATĂ! Dacă nu vom implementa cât mai repede Proiectul ROMÂNIA EDUCATĂ, rezultatele se pot chiar înrăutăţi la următoarea evaluare! Avem obligaţia să asigurăm fiecărui copil şansa la o educaţie de calitate în România!”, a scris, marţi, pe Facebook, Raluca Turcan.

Aceasta afirmă că  ”am ajuns în această situaţie fix pentru ca s-au făcut schimbări după ureche, heirupiste, generate doar în contextul unor rezultate dramatice la evaluări”.

”Avem obligaţia să nu acţionăm ca PSD care se raportează la educaţie doar electoral. Am avut 10 miniştri ai educaţiei în 5 ani, 64 de ordonanţe generate de urgenţe, fără a evalua efectele şi fără a gândi ce se întâmpla în timp”, a mai scris Turcan.

România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA 2018.

Scorul obţinut este în scădere faţă de ultimele două testări la care România a participat (2012 şi 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică şi ştiinţe, potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de către directoratul pentru Educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD).

Procentul de analfabetism funcţional este de 44%, în medie, în creştere faţă de 2015. Rezultatele PISA arată performanţa sistemului de învăţământ.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.