Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Răspunsul UTI: Are legătură cu traficul din Bucureşti

Punct de vedere UTI referitor la funcționarea actuală a sistemului de management al traficului din București. Sistemul de management adaptiv al traficului din București include 176 de intersecții modernizate din totalul de 434 de intersecții aflate în București. Restul de 258 de intersecții sunt dotate cu sisteme de semaforizare vechi, canalizațiile care le deservesc sunt deteriorate, prezintă mari probleme de alimentare cu energie electrică și funcționează în mod deficitar în condiții meteo nefavorabile.

După expirarea primului contract de mentenanță a sistemului de management al traficului, în luna mai 2014, timp de 8 luni Primăria Muncipiului București nu a semnat un alt contract de mentenanță, întreținere și reparație a sistemelor instalate, perioadă în care acestea s-au deteriorat.

În luna decembrie 2014, a fost semnat un contract cadru care prevedea prestarea de lucrări de întreținere, reparații și modernizare a sistemul de semaforizare de către UTI, contract care trebuie să fie însoțit de contracte subsecvente prin care Administrația Străzilor lansează comenzi de execuție a lucrărilor de către UTI.

Deși acest contract există din luna decembrie 2014, UTI a primit primul contract subsecvent, valabil pentru o perioadă de 3 luni, în luna aprilie 2015, obiectul acestuia fiind prestarea de lucrări de întreținere (fără lucrări de reparație a instalațiilor și echipamentelor defecte). În consecință, UTI nu a prestat servicii de reparații pentru că nu a primit comenzi să facă acest lucru, deși situația defecțiunilor sistemului de management al traficului constate a fost adusă la cunoștința fostului management al Administrației Străzilor prin numeroase adrese.

După alte 3 luni (iulie-octombrie 2015) în care nu au existat comenzi de întreținere și reparație a sistemului, iar bucureștenii au experimentat din plin disconfortul creat de un sistem de management al traficului negestionat, a fost semnat un nou contract subsecvent de întreținere, în data de 10 octombrie 2015, odată cu schimbarea managementului Administrației Străzilor din București. Tot atunci a fost semnat și primul contract subsecvent care are ca obiect prestarea de servicii de reparații la sistemul de supraveghere video și la buclele de comunicații din zona Piața Victoriei-Piața Unirii, care se află în derulare în prezent.

În luna decembrie 2015, a fost semnat al doilea contract subsecvent de reparație a fibrei optice și a unui număr de detectori de trafic pentru zona Piața Unirii-Universitate, contract aflat, de asemenea, în derulare.

Un sistem de management al traficului adaptiv, care presupune multă tehnologie integrată, nu poate funcționa la parametri optimi, care să permită o îmbunătățire a valorilor de trafic de 15-20%, fără un program constant de mentenanță.

Cu toate că acest lucru era bine cunoscut de managementul anterior al Administrației Străzilor, din 2013 până în prezent, timp de un an și 2 luni nu a fost dată nicio comandă de reparație a sistemului de semaforizare, în ciuda numeroaselor adrese de constatare a defecțiunilor sistemului pe care UTI le-a trimis către autorități. Defecțiunile se datorează vechimii instalațiilor (în cazul celor 258 de intersecții care nu au fost incluse în contractului de management al traficului și, prin urmare, nu au fost modernizate) și lucrărilor efectuate de către furnizorii de utilități care, în unele situații, au condus la întreruperea sistemului de comunicație prin fibră optică.

Menționăm că orice decizie legată de acest sistem (reparație, întreținere, oprire) nu poate fi luată decât de către Primăria Municipiului București prin Administrația Străzilor, sistemul fiind proprietatea PMB, și nu de către UTI așa cum a apărut informația în presă. Însă, un lucru este cert: fără un plan coerent și continuu de mentenanță, reparație și modernizare a sistemului, acesta se va opri de la sine.

Sistemul de management al traficului implementat în București, similar ca funcționare cu sistemele implementate în alte orașe importante din Europa (Berlin, Viena, Roma, Stockholm sau Praga), are la bază principiul integrării tehnologiilor de măsurare, control și optimizare a traficului în infrastructura rutieră existentă și, după darea în funcțiune în anul 2008, a contribuit la îmbunătățirea traficului cu 18%, se arată într-un comunicat de presă.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.