După ce profit.ro a anunțat că Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie, Mircea Dobre a declarat că „tema este falsă”, precizând că brandul de țară, realizat din fonduri europene, nu poate fi schimbat până în 2020.
„A fost prima ședință a Comitetului Consultativ în Turism în care, în momentul în care se întrunește pentru prima dată acest comitet are loc o alegere a consiliului director. În perioada aceea, când era procedura de alegere, eu am deschis principial această discuție să ne folosim de aceste simboluri naționale, pentru că Miorița este un simbol național și nu cred că mă poate contrazice nimeni, și să putem în valoare toate legendele pe care le avem. Dar, nicidecum nu am zis..., nu m-am folosit de oaie, cum scrie în acel articol. (...) Acest brand de țară a fost realizat cu fonduri europene, aprox 185 de mii de euro. (...) Brand-ul de țară nu se poate modifica cinci ani. Din 2015 până în 2020, statul român este obligat să păstreze scrisul acela „România” cu frunza deasupra. (...) Am lansat o idee, dar cineva poate este supărat că am desființat biroul de promovare externă. Am avut o idee, așa mi-a trecut prin cap. Era o întâlnire principială, nici măcar nu era oficială, nici măcar nu era pe ordinea de zi. Dacă cineva vrea să fie de rea credință să aducă o temă falsă în discuție, spunând că vrem să schimbăm brandul de țară, îl anunț că nu a înțeles nimic din această activitate a turismului. Noi avem de realizat niște broșuri, șase la număr, o să înceapă o achiziţie publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online”, a declarat Mircea Dobre.