Renault pune la vânzare autoutilitara electrică Kangoo cu dublă tehnologie, electrică și cu fuel-cells cu hidrogen, înainte de sfârșitul anului și va extinde aceeaşi tehnologie la un alt model în 2020, transmite Bloomberg, potrivit MEDIAFAX.
Citește și: SURSE - Ultimatum pentru Dăncilă în PSD
Această mișcare va face producătorul auto francez să se alăture grupului concurenților Toyota și Hyundai care produc vehicule fuel-cells, în timp ce industria sprijină în mare măsură mașinile electrice alimentate cu baterii litiu-ion. Adaosul de hidrogen va avantaja gama de autovehicule Renault Kangoo și Master faţă de modelele electrice, întrucât la acestea alimentarea cu combustibil se realizează în 5-10 minute, a comunicat marți compania.
Companiile auto europene sunt presate să producă autovehicule cu emisii zero pentru a se conforma noilor reglementări de poluare. În timp ce mulți acordă prioritate vehiculelor cu baterii, producători precum BMW investesc de ani buni în mașinile fuel-cell. Tehnologia, care nu emite decât vapori de apă, s-a confruntat cu costuri ridicate, cu stocarea complexă a hidrogenului și cu lipsa infrastructurii.
Toyota și Hyundai oferă ambele vehicule comerciale ușoare care consumă hidrogen. Renault urmează exemplul producătorului Mercedes Benz Daimler, care lansează un vehicul utilitar sport fuel-cell, ce oferă, de asemenea, și o baterie care să gestioneze problemele de alimentare.
Kangoo ZE va avea un preț de la 48.300 de euro (54.000 de dolari) cu o autonomie de conducere de 370 de kilometri. Tehnologia a fost dezvoltată în parteneriat cu o filială a Michelin, fabricantul de anvelope francez condus anterior de președintele Renault, Jean-Dominique Senard.