DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Renault pierde miliarde: Uzinele din Spania nu vor mai lucra până în octombrie

www.auto-kaufberatung.at
Renault

Constructorul auto francez Renault a demarat negocierile cu sindicatele pentru a prelungi, până la finele lunii septembrie, suspendarea parţială a producţiei la trei din cele patru uzine ale sale din Spania, ca reacţie la problemele globale în aprovizionarea cu semiconductori, transmite Reuters.

Constructorii auto din întreaga lume au fost afectaţi de deficitul de cipuri utilizate în sistemele de gestionare a motoarelor şi asistenţă a şoferului, care provin în principal din Asia, mai ales din Taiwan, scrie agerpres.ro.

Citește și: 'Bombe' pe roţi - Noile modele Dacia Logan şi Sandero au primit doar două din cinci stele la testele de siguranţă

În urmă cu o lună, Renault a decis să reducă parţial producţia la uzinele sale din Spania, ca răspuns la deficitul de cipuri, pe fondul aşteptărilor că livrările vor reveni la normal în a doua jumătate a anului. Renault deţine patru fabrici în Spania, care produc autovehicule şi componente mecanice, şi, care, conform companiei, reprezintă 1,5% din Produsul Intern Brut naţional şi asigură 5% din exporturi.

În prezent, conducerea companiei propune sindicatelor noi opriri ale lucrului la uzinele de la Valencia şi Valladolid pentru o perioadă cuprinsă între 31 şi 39 de zile, a declarat marţi un purtător de cuvânt de la Renault, ca măsură preventivă în cazul în care criza de cipuri se va prelungi şi în trimestrul al treilea. Sursa citată a adăugat că noile opriri ar impune trimiterea a până la 9.000 de muncitori în şomaj tehnic. Numărul de zile efectiv în care producţia va fi suspendată va depinde de evoluţia livrărilor de cipuri.

Separat, sindicatul spaniol UGT a informat într-un comunicat de presă că Renault intenţionează să oprească producţia la uzinele sale din Spania între o zi şi trei zile pe săptămână în perioada cuprinsă între aprilie şi sfârşitul lunii aprilie.

Criza de COVID-19 a condus la creşterea cererii pentru cipuri utilizate în echipamente electronice de larg consum precum laptopuri şi telefoane, iar producătorii de cipuri se chinuie să răspundă cererii. În plus, unii producători chinezi de cipuri au fost afectaţi şi de sancţiunile impuse de fostul preşedinte american Donald Trump.

Grupul Renault urmează să publice săptămâna viitoare rezultatele pentru primul trimestru al acestui an, ocazie cu care va publice şi noile sale previziuni revizuite de vânzări pentru anul 2021. Marţi, purtătorul de cuvânt a reiterat că în prezent Renault se aşteaptă să vândă cu 100.000 de autoturisme mai puţin din cauza deficitului de cipuri.

Anul trecut, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.