Penny, unul dintre cei mai activi retaileri din România, îşi continuă planul de extindere prin deschiderea a două noi magazine în Sibiu şi Livezeni, zona metropolitană a municipiului Târgu Mureş, potrivit unui comunicat remis vineri AGERPRES.
Conform sursei citate, Penny Punct reprezintă evoluţia strategică a Penny Market în România şi este structurată în şapte piloni cheie: experienţă îmbunătăţită în magazine, expansiune, produse româneşti, oameni, digitalizare, sustenabilitate şi comunicare integrată.
Pilonul expansiune se referă la extinderea magazinelor şi la dezvoltarea capacităţilor logistice. Până în 2029, Penny îşi propune să atingă cifra de 600 de magazine. În materie de logistică, la finalul anului trecut, Penny a inaugurat cel de-al patrulea depozit de la Filiaşi, judeţul Dolj.
Penny a început un amplu program de certificare BREEAM (Building Research Establishment's Environmental Assessment Method) pentru toate magazinele pe care le construieşte în prezent. Demersul exemplar la nivel european al discounterului Penny a fost demarat în urmă cu doi ani, iar pe parcurs retailerul a înregistrat rezultate impresionante, unul dintre acestea fiind magazinul Penny Otopeni, care a fost desemnat cea mai sustenabilă clădire din Centrul şi Estul Europei în cadrul BREEAM Awards 2021.
Din februarie 2022, centrul logistic Penny de la Filiaşi este clădirea industrială cu cel mai mare punctaj la BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016. Ca urmare a unei investiţii de 26 de milioane de euro, depozitul dispune în prezent de numeroase funcţionalităţi, care îl fac prietenos cu mediul.
Toate magazinele din reţeaua Penny vor fi recertificate o dată la trei ani. Astfel, retailerul pune bazele unei politici de monitorizare şi îmbunătăţire a sustenabilităţii magazinelor. Totodată, planurile de întreţinere şi de investiţii în timp vor fi analizate şi din punct de vedere a impactului asupra sustenabilităţii magazinelor în relaţie cu comunităţile în care sunt integrate, cu mediul înconjurător, construit şi natural.
Penny este conceptul grupului german Rewe, cu primul magazin deschis pe piaţa locală în anul 2005. Întreaga reţea este deservită de patru centre logistice situate în localităţile Ştefăneştii de Jos, Turda, Bacău şi Filiaşi.
În prezent, reţeaua Penny în România este alcătuită din 310 magazine la nivel naţional şi o echipă dedicată formată din peste 5.800 de angajaţi.