DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Revoltă după decizia Rusiei de a închide canalul german Deutsche Welle

deutsche welle dw

Canalul german Deutsche Welle (DW) a calificat joi drept "absurdă" şi "de neînţeles" decizia Rusiei de a dispune închiderea biroului său de la Moscova şi de a interzice difuzarea sa, ca represalii pentru interzicerea postului de ştiri Russia Today decisă de Germania, informează France Presse şi DPA.

"Măsurile autorităţilor ruse sunt de neînţeles şi excesive", a criticat directorul general al canalului finanţat de contribuabili, Peter Limbourg, într-un comunicat. DW "'protestează împotriva acestei reacţii absurde", care încă nu a fost notificată oficial, şi "va continua" să lucreze în biroul său din capitala Rusiei.

Citește și: Germania: Difuzarea programului de televiziune Russia Today în limba germană a fost interzisă

De asemenea, Deutsche Welle a anunţat că intenţionează să ia măsuri legale împotriva interdicţie ruse.

"Protestăm împotriva acestei reacţii absurde a guvernului rus şi vom lua măsuri legale împotriva măsurilor anunţate", a spus Limbourg, făcând referire la decizia luată într-un mod tipic statelor autocratice.

"Chiar dacă în final trebuie să închidem", canalul promite că "va întări semnificativ acoperirea" ţării, unde deţine din 2005 licenţe de difuzare în germană şi engleză.

Citește și: În pofida interdicţiei, Russia Today va continua să transmită în Germania

Acestea sunt valabile până în 2027, respectiv 2025, precizează canalul german.

Decizia de închidere, anunţată de Ministerul de Externe rus, este o premieră pentru o importantă instituţie media occidentală în istoria Rusiei post-sovietice, potrivit Agerpres.ro.

De asemenea, ea survine în plină criză între Moscova şi Occident în legătură cu Ucraina, care se teme de o invazie rusă.

Citește și: Rusia a ordonat închiderea biroului Deutsche Welle din Moscova, ca represalii la interzicerea RT în Germania

Ministerul de Externe rus a anunţat de asemenea lansarea unei proceduri ce vizează recunoaşterea Deutsche Welle drept "agent al străinătăţii", un calificativ infam şi controversat aplicat deja mai multor media ruse critice faţă de putere, notează AFP.

Miercuri, autoritatea germană de reglementare a mass-media ZAK a interzis difuzarea canalului Russia Today în limba germană pe site-ul şi aplicaţia sa mobilă, argumentând că "autorizaţia necesară" nu a fost "nici solicitată, nici acordată".

Difuzarea prin satelit a RT DE a fost întreruptă la scurt timp după lansarea sa pe 16 decembrie, tot la cererea autorităţilor.

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.