Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Trilaterala România-Bulgaria-Grecia: Construcția unui nou pod peste Dunăre, în zona Ruse - Giurgiu, în centrul atenției discuțiilor

ciolacu trilaterala

Construcţia unui nou pod peste Dunăre, în zona Ruse - Giurgiu, a reprezentat unul dintre subiectele de discuţie la întâlnirea de lucru privind infrastructura de interconectare comună, organizată luni în marja trilateralei România-Bulgaria-Grecia de la Varna.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Bogdan Mîndrescu, care a participat la întâlnirea de lucru, a susţinut construcţia podului, urmând ca, în perioada imediată finalizării studiului de fezabilitate, în conformitate cu soluţia tehnică rezultată, să se decidă dacă podul va fi unul rutier/feroviar/mixt, informează Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, printr-un comunicat, conform Agerpres.

Potrivit sursei citate, partea română a menţionat că a depus aplicaţia de finanţare pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a documentaţiilor aferente proiectului "Military Mobility - Feasibility Study for Giurgiu - Ruse II Bridge over the Danube - FSGRB ", în cadrul apelului de proiecte deschis pe CEF - Mobilitate Militară.

"Obiectivul general al acestei acţiuni este asigurarea conexiunii transfrontaliere dintre România şi Bulgaria, în scopul asigurării unui trafic rutier fluent şi a unei stări tehnice adecvate, în conformitate cu reglementările în vigoare. Obiectivul specific al proiectului este de a studia şi proiecta un nou pod la Giurgiu-Ruse, precum şi infrastructura de acces necesară pe partea românească şi bulgară, parte a reţelei TEN-T Core, pentru utilizarea duală a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătăţirii mobilităţii civile şi militare. Valoarea totală a contractelor de execuţie din cadrul acestei aplicaţii de finanţare este estimată la valoarea de 13.835.779 euro, cu o rată de cofinanţare de 50% şi o contribuţie UE de 6.917.890 euro. Perioada de implementare este de 39 de luni", se precizează în documentul citat.

În domeniul infrastructurii, un alt subiect de discuţie, comun cu Bulgaria, a vizat asigurarea navigabilităţii pe fluviului Dunărea.

Potrivit MTI, pentru partea română obiectivul prioritar l-a reprezentat asigurarea condiţiilor minime pentru desfăşurarea în siguranţă a navigaţiei pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării, respectiv proiectul Fast Danube 1 şi viitorul proiect Fast Danube2, dar şi întreţinerea anuală a şenalului navigabil al Dunării.

Secretarul de stat Bogdan Mîndrescu a solicitat respectarea Planului de Acţiuni stabilit între autorităţile din România şi Bulgaria în vederea finalizării proiectului Fast Danube 1, astfel încât să se poată depune cererea de finanţare pentru proiectul Fast Danube 2 până la data de 30 ianuarie 2024, dar şi garantarea de către cele două state a cofinanţării proiectului.

Complementar, secretarul de stat român a menţionat că este necesară intensificarea eforturilor pentru înfiinţarea Grupării Europene de Cooperare Teritorială (EGTC), în vederea atingerii obiectivului reprezentat de îmbunătăţirea navigabilităţii pe Dunăre.

Totodată, părţile au convenit necesitatea consolidării şi continuarea utilizării liniilor de solidaritate (EU-Ukraine Solidarity Lines) prin creşterea capacităţilor din porturile Constanţa şi Sulina, dar şi asigurarea navigabilităţii pe tot parcursul anului pe fluviului Dunărea, subliniază sursa citată.

Premierul Marcel Ciolacu a participat, luni, la Varna, la Reuniunea trilaterală România - Bulgaria - Grecia împreună cu o delegaţie guvernamentală.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.