Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, susține creștrea taxelor pentru susținerea administratiei locale și scăderea numărului de mașini care sufocă Bucureștiul.
„Toate guvernele de până acum au scăzut taxele pe plan local și suntem cea mai subfinanțată administrație publică de până acum din toată lumea civilizată și pot să vă spun că am făcut analiză comparativă. Ponderea administrației publice locale este între 30 și 60 la sută. În România este de sub 20 la sută. Deci ne așteptăm la servicii publice din partea administrației în timp ce o subfinanțăm în mod cât se poate de acut.” a declarat Robert Negoiță la B1TV.Nu cunosc, toate guvernele până acum au scăzut taxele care vin către local și suntem cea mai subfinanțată administrțație publică locală din toată lumea civilizată și vă spun că am făcut analiză comparativă de ceva vreme încoace. Suntem absolut cea mai subfinanțată, și ca să dau și cifre, în toată lumea civilizată, ponderea administrației publice, bugetul administrației publice locale, în total buget consolidat, este între 30 și 60 %, în toată lumea civilizată. În România, când am făcut eu o analiza, și de atunci au mai scăzut ca pondere, e sub 20 %. Deci ne așteptăm la servicii publice din partea administrației publice locale, în timp ce o subfinanțăm într-un mod cât se poate de acut. Haideți să vorbim principial despre buget. Până la urmă, nicio societate, nicio civilizație nu poate trăi fără buget.
Edilul Sectorului 3 se plânge de numărul mare de mașini și supraaglomerarea Capitalei.
Plecând de la o chestiune cu care suntem de acord cu toții, banii trebuie să-i colectăm de undeva. Cred că varianta corectă este, și n-am lucrat, nu luați, dar pur și simplu că vin din administrația locală, de ceva vreme fac chestiunea asta, management public în administrația locală, am să spun chestia asta, am mai spus-o. Cred că trebuie să folosim Fiscul, taxele, și ca o pârghie de a descuraja anumite excese din societate. Și acum vă dau o chestiune care e știre și știu că nu-i populară, dar tocmai de asta o și fac pentru că-i reală, este nepopulară, dar reală.
Avem prea multe mașini. Trebuie să găsim o modalitate de a descuraja creșterea numărului de mașini. Până la urmă o să ne sufoce. Ok, în afara Bucureștiului probabil că nu e așa de grav, dar în București este inadmisibil că numărul mașinilor crește în fiecare an cu zeci de mii de unități în plus, care, ce credeți, ajung pe străzi, ajung pe trotuare, ajung pe spații verzi.
Nu știu la ce s-a gândit Guvernul, credeți-mă că nu am lucrat la chestiunea asta, dar dacă este să îmi dau cu părerea, cred că pârghia fiscală este una care s-a dovedit în alte țări, s-a dovedit eficientă. Mai sunt și altele, de exemplu, ai loc de parcare, ai dreptul să-ți înscrii mașina, n-ai loc de parcare, nu poți. În lumea civilizată funcționează astfel de reguli, pentru că într-adevăr este o problemă care devine acută în București, asta cu numărul mașinilor, ca să nu mai vorbim de traficul, care devine din ce în ce mai insuportabil și aerul pe care îl respirăm devine din ce în ce mai viciat”, a declarat Robert Negoiță pentru B1TV
Comentează