ROCA Industry a înregistrat o cifră de afaceri la nivel consolidat de 493,8 milioane lei în primele nouă luni din 2025, în creştere cu 4,5% faţă de perioada similară din 2024, marcând o revenire faţă de scăderile din prima parte a anului, conform unui comunicat al companiei.
EBITDA consolidată a coborât la 42,1 milioane lei, de la 56,4 milioane lei în perioada similară din 2024. Excluzând costurile companiei holding, EBITDA consolidată a fost de 48,7 milioane lei.
"Revin în poziţia de CEO al ROCA Industry într-un moment-cheie pentru evoluţia holdingului, tranziţia de la expansiune către consolidare. În mai puţin de patru ani am atins o cifră de afaceri de 130 milioane euro, cu 12 fabrici în trei ţări şi am format lideri regionali în sectoarele lor de activitate. Cifrele arată clar că fundaţia este solidă, iar investiţiile realizate în ultimii ani încep să îşi dovedească potenţialul. 2025 este un an de ajustare, dar şi de învăţare - o bază necesară pentru o nouă etapă de creştere sănătoasă", a declarat Ionuţ Bindea CEO ROCA Industry, citat în comunicat.
Potrivit sursei citate, mediul extern a fost influenţat pe parcursul întregului an de extinderea măsurilor de apărare comercială ale Uniunii Europene faţă de importurile din China, de volatilitatea preţurilor la energie şi materii prime, precum şi de temperarea cererii de consum în Europa de Vest. În pofida acestor provocări, ROCA Industry şi companiile sale au continuat investiţiile în tehnologie şi extinderea regională consolidându-şi poziţia pe piaţa a materialelor de construcţii.
Electroplast, lider în segmentul cablurilor feroviare, a înregistrat cea mai mare creştere din portofoliul ROCA Industry, cu 23,3% în primele nouă luni din 2025, obţinând venituri de 153,8 milioane lei. EBITDA a fost de 12,2 milioane lei. Compania a finalizat cea de-a doua etapă a planului de investiţii, aproape 10 milioane euro fiind investiţi în retehnologizarea fabricii.
Grupul BICO, unul dintre cei mai importanţi producători de plasă şi ţesături tehnice din Europa, a revenit gradual pe profit în trimestrul al treilea, după implementarea parţială a programului de reaşezare a activităţii între centre de producţie. Veniturile raportate în primele 9 luni ale anului 2025 sunt de 125,5 milioane lei (-3,8% faţă de 9L 2024), cu EBITDA de 5,2 milioane lei. Scăderea profitabilităţii BICO comparativ cu primele trei trimestre din 2024 vine în principal ca urmare a scăderii vânzărilor la export, coroborat cu impactul taxei anti-dumping aplicată uneia dintre principalele materii prime, se arată în comunicat.
Evolor, unul dintre cei mai importanţi producători români de vopsele şi lacuri, a menţinut o evoluţie pozitivă, fiind în proces de extindere a prezenţei regionale pe pieţele din Republica Moldova, Ungaria şi Bulgaria. Cifra de afaceri la nouă luni a fost de 87,5 milioane lei, o creştere cu 3,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2024, cu EBITDA în valoare de 14 milioane lei.
DIAL, unul dintre cei mai mari producători români de panouri şi plasă de gard, şi-a dublat vânzările la export şi a devenit furnizor pentru un nou lanţ DIY consolidându-şi poziţia pe piaţa produselor certificate şi sustenabile. Veniturile înregistrate în primele nouă luni au atins 55,6 milioane lei, o creştere marginală comparativ cu 9L 2025, cu EBITDA de 5,2 miloane lei.
Veltadoors, liderul naţional în producţia de uşi rezidenţiale, rezultat din fuziunea dintre Eco Euro Doors şi Workshop Doors, a continuat dezvoltarea segmentelor DIY şi premium. Veniturile la nouă luni au fost de 71,3 milioane lei, în scădere cu 8% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.






























Comentează