Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Rodrigo Maxim, președintele FSTFR: 'Nu ştim de ce se tergiversează aprobarea bugetului CFR Călători'

www.gonext.ro
Tren iarna

Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul curent al CFR Călători trebuia aprobat până la începutul lunii martie, dar documentul nu a fost aprobat nici până în prezent, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Rodrigo Maxim, în timpul mitingului organizat de sindicat în faţa Ministerului Transportului şi Infrastructurii.

"Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România protestează astăzi pentru că observă că se tergiversează aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 al CFR Călători. Se tergiversează astfel negocierea noului Contract Colectiv de Muncă al CFR Călători pe perioada 1 aprilie 2022 - 31 martie 2023, care să conţină două creşteri salariale, una în aprilie 2022 de 11%, la nivelul indicelui de inflaţie din trimestrul II al anului 2022, şi altă creştere salarială, de 24%, din ianuarie 2023, creşteri salariale care trebuie să totalizeze împreună cel puţin 35% şi care trebuie să fie negociate în noul Contract Colectiv de Muncă la nivelul CFR Călători pe anii 2022-2023, ca o creştere salarială reală, pentru a putea pune în aplicare Legea 195/2020 privind statutul personalului feroviar. (...) Nu ştim de ce se tergiversează aprobarea bugetului CFR Călători. Ni s-a promis că va fi aprobat cel târziu la începutul lunii martie 2022 şi că până la sfârşitul lunii martie vom avea şi CCM-ul negociat. Şi uitaţi-vă că astăzi este 23 martie şi nu e niciun buget de venituri cheltuieli aprobat. Când să mai negociem? Teoretic mai există timp până pe 30 martie, că se ştie ceea ce vrem, să fie prevăzute cele două creşteri salariale", a afirmat Rodrigo Maxim.

Liderul sindical a subliniat că FSTFR solicită aprobarea de către Guvern a bugetului CFR Călători, astfel încât majorarea salarială de 11% de la 1 aprilie să poată fi pusă în practică.

"S-au suspendat negocierile din cauza stării de alertă, s-a terminat starea de alertă şi, aşa cum s-a promis după oprirea lucrului şi mitingul de protest din 20 decembrie 2021, de la 1 aprilie 2022 trebuia să avem o creştere salarială cu indicele inflaţiei, şi drept urmare trebuia să avem bineînţeles bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat şi bineînţeles negociat CCM-ul CFR Călători pe perioada 2022-2023. Creşterea salarială de la 1 aprilie nu s-a aprobat din cauza faptului că bugetul de venituri al CFR Călători pe anul 2022 nu a fost aprobat, prin hotărâre de Guvern. Noi solicităm să apară mai repede hotărârea de Guvern şi să finalizăm negocierea Contractului Colectiv de Muncă cu cele două creşteri de salariu, pentru că ni s-a promis că se va aplica şi legea privind statutul personalului feroviar e la 1 ianuarie 2023, că s-a prorogat de două ori. Şi atunci, dacă Contractul Colectiv de Muncă e pe un an şi ţine până în martie 2023, atunci trebuie să cuprindă şi a doua creştere salarială, diferenţa până la 35%, de la 1 ianuarie 2023", a menţionat Rodrigo Maxim.

Preşedintele FSTFR a atras atenţia că majoritatea mecanicilor de locomotivă intenţionează să oprească lucrul dacă nu vor primi majorarea salarială de 11% din 1 aprilie.

"Pentru că vedem că suntem păcăliţi din nou, şi de data asta cu ocazia lui 1 aprilie 2022, de ziua păcălelilor, atunci noi atenţionăm conducerea Ministerului Transporturilor să stea şi ei să aştepte să vadă dacă oprim lucrul sau nu. Cum şi noi aşteptăm să primim creşterea salarială. Că tot e ziua păcălelilor de 1 aprilie. Marea majoritate a mecanicilor de locomotivă m-au atenţionat că vor opri lucrul dacă nu au creşterea de salariu. Vom vedea pe 1 aprilie dacă ne-au păcălit. (...) Mesajul nostru către autorităţi e să se ţină de cuvânt şi să nu folosească ziua de 1 aprilie 2022 ca zi de păcăleală la păcăleală, că am fost o dată păcăliţi că ni se va aplica legea privind statutul personalului feroviar la 1 aprilie 2022, acum s-a prorogat, şi am fost păcăliţi că vom primi o creştere de salariu cu indicele inflaţiei la 1 aprilie 2022, n-o primim nici pe aceea, şi că practic vom avea contract colectiv de muncă, negociat atunci, şi nu-l avem nici pe acela. Deci să reţină că dacă ne dau păcăleală la păcăleală s-ar putea să primească şi ei tot păcăleală de la salariaţii căii ferate, nu numai de la CFR Călători, că toţi salariaţii sunt nemulţumiţi, şi cei de la CFR Marfă, şi cei de la CFR Infrastructură", a încheiat Rodrigo Maxim.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.