DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

România a devenit 'paradisul fiscal' al reparaţiilor auto clandestine (patronat)

service

Patronatul Operatorilor de Service Auto atrage atenţia autorităţilor, într-un comunicat, asupra faptului că peste 60% dintre autovehicule sunt reparate în entităţi neînregistrate fiscal şi mii de ateliere specializate în reparaţii auto funcţionează nefiscalizat la nivelul ţării.

”România a devenit "paradisul" fiscal al micilor afaceri "rodate" în reparaţii auto ad-hoc, dar şi în eludarea legii. Mii de ateliere specializate în reparaţii auto funcţionează NEFISCALIZAT în întreaga ţară. Un fenomen, care, în ultimii ani, s-a extins îngrijorător şi care necesită adoptarea imediată de măsuri urgente. Într-o perioadă în care Guvernul României depune eforturi pentru colectarea taxelor la bugetul de stat, Patronatul Operatorilor de Service Auto atrage atenţia autorităţilor asupra faptului că peste 60% dintre autovehicule sunt reparate în entităţi neînregistrate fiscal. S-a început cu judeţul Ialomiţa, unde au fost sesizate instituţiile locale în legătură cu numărul în continuă creştere a unor astfel de practici ilegale, şi anume repararea autovehiculelor de către entităţi neînregistrate fiscal şi neautorizate”, arată patronatul.

În paralel cu sesizarea făcută de către Patronatul Operatorilor de Service Auto, Registrul Auto Român a declanşat o campanie naţională care are ca scop identificarea service-urilor auto care funcţionează ilegal şi tragerea la răspundere a celor care le administrează. Astfel, la nivel naţional au fost identificate peste 1.000 de ateliere auto care îşi desfăşurau activitatea fără forme legale, în urma controalelor realizate doar de această instituţie.

”Aşadar, putem avea o idee despre amploarea reală a unui astfel de fenomen. Concret, care sunt efectele unor astfel de practici ilegale? Repararea autovehiculelor nefiscalizat şi, implicit, neautorizat prespune eludarea taxelor către organele fiscale, si vorbim aici de CAS,CASS, impozit pe venitul din salarii, impozit pe profit sau cifra de afaceri, neînregistrarea contractelor de munca ale salariatilor la ITM , influenţând astfel statisticile publicate de către organele teritoriale de muncă, AJOFM, privind şomajul înregistrat la nivel naţional, dar şi către instituţiile de autorizare: RAR, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor”, se menţionează în comunicat.

Neplata acestor taxe şi a cheltuielilor aferente serviciilor de contabilitate; protecţia muncii, metrologizări, verificări ISCIR, verificarea noxelor cabinei de vopsit sau a calităţii apei înseamnă atât o colectare mai slabă la bugetul de stat, cât şi o presiune suplimentară asupra tarifului aferent orei de manoperă calculat de service-urile autorizate, arată patronatul.

”Cel mai important aspect este cel privind siguranţa circulaţiei şi asumarea răspunderii. Iar rezultatele sunt de-a dreptul dramatice. Un raport al Comisiei Europene, arată că, în perioada 2019-2020, 18 state UE au înregistrat cele mai scăzute cifre în privinţa accidentelor rutiere soldate cu victime. Nu şi România. Dacă Suedia are cele mai sigure drumuri (cu doar 18 victime la 1 milion de locuitori), în România s-a înregistrat cel mai ridicat procent (85 de decese la 1 milion de locuitori, media în Europa fiind de 42). În ceea ce priveşte asumarea răspunderii, aici revenim la problema semnalată mai sus - epopeea service-urilor neînregistrate fiscal şi neautorizate. Am avut, în ultimii ani, mai multe accidente în care s-a constatat că autovehiculele implicate s-au rupt, pur şi simplu, în două. Cu certitudine, fabricantul nu ar fi putut autoriza circulaţia unor autovehicule care să se desprindă în două bucăţi în situaţia accidentării acestora! O posibilă explicaţie care să includă şi ideea asumării răspunderii: reparaţiile efectuate ad-hoc de către persoane neautorizate, fără a fi însoţite de documente, astfel încât, în final, nimeni nu-şi asumă răspunderea pentru calitatea rezultatului final, lucrarea fiind efectuată fără nicio garanţie”, mai arată patronatul.

Potrivit acestuia, multe autovehicule au fost încadrate de asigurător în categoria "daună totală" şi în loc ca ele să fie trimise către "cimitirul maşinilor", are loc o recondiţionare de-a dreptul revoltătoare a acestor autotovehicule "ieşite din uz".

”Ele sunt reparate neconform, fără a li se monta toate sistemele de siguranţă, precum "airbag"-uri, centuri pretensionate, punându-se în circulaţie cu casete de direcţie sudate, bascule îndreptate, punţi sudate, structură de rezistenţă îndreptată şi aşa mai departe. Aceste autovehicule sunt reparate şi revopsite pe principiul "chitul şi vopselele repară greşelile" şi ulterior sunt vândute fără nicio mustrare de conştiinţă către persoane dornice de "chilipiruri". Şocant de-a dreptul este că, în unele situaţii, se apelează la persoane fizice, cunoscuţi sau apropiaţi, care, preluând îndatoririle de mecanici auto, meşteresc de zor la elemente cruciale de siguranţă ale autovehiculului, punând în pericol siguranţa în trafic . Îi cunoaştem cu toţii pe temerarii care schimbă plăcuţele de frână în faţa blocului, intervin fără teamă asupra sistemului de direcţie, reglează farurile după bunul plac şi alte astfel de proceduri realizate fără nicio garanţie sau simţ de răspundere”, adaugă Patronatul Operatorilor de Service Auto.

Patronatul arată că reparaţiile efectuate în ateliere care nu respectă legea sunt calea cea mai sigură de a primi servicii de o calitate îndoielnică.

”Cine alege să-şi repare maşina pe principiul "ieftin şi rapid", într-o unitate improvizată, nu are cum să verifice calitatea reparaţiilor făcute şi îşi reduce considerabil şansele de a putea rezolva pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor. Este o problemă gravă, reală, stringentă şi care necesită adoptarea de măsuri urgente!”, spun reprezentanţii patronatului.

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.