Uniunea Europeană a produs anul trecut aproximativ 13,5 milioane de biciclete, o creştere cu 11% faţă de 2020, iar cei mai mari producători de biciclete au fost Portugalia (2,9 milioane), România (2,5 milioane), Italia (1,9 milioane), Germania (1,4 milioane) şi Polonia (1,2 milioane), arată datele publicate luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Ciclismul promovează sănătatea şi bunăstarea personală, este economic în măsura în care poate înlocui folosirea maşinilor private, ajutând la reducerea poluării aerului.
În 2021, UE a exportat biciclete în valoare de 921 milioane de euro (atât electrice cât şi neelectrice) către ţările din afara blocului comunitar, şi a importat din afara UE biciclete de 1,896 miliarde de euro.
Datele pentru 2021 arată că UE a exportat 1.487.700 biciclete neelectrice, în valoare de 433 milioane de euro, şi a importat 5.743.700 unităţi, în valoare de 1,046 miliarde de euro. Comparativ cu 2020, numărul bicicletelor neelectrice exportate a crescut cu 16% în 2021, în timp ce importurile au urcat cu 17%.
Anul trecut, 315.800 biciclete electrice, în valoare de 488 milioane de euro, au fost exportate de UE, în timp ce blocul comunitar a importat 1.148.600 biciclete neelectrice, în valoare de 849 milioane de euro, din ţările din afara blocului comunitar. Comparativ cu 2020, numărul bicicletelor electrice exportate a crescut cu 15% în 2021 în timp ce importurile au urcat cu 37%.
În 2021, Marea Britanie a fost principala destinaţie pentru exporturile UE de biciclete neelectrice (30%), urmată de Elveţia (21%), Statele Unite (6%), Norvegia şi Australia (ambele 5%).
De asemenea, Marea Britanie şi Elveţia au fost principalele destinaţii pentru exporturile UE de biciclete electrice (38% şi, respectiv, 27%), urmate de Norvegia (13%) şi Statele Unite (8%).
În 2021, importurile de biciclete neelectrice din ţările din afara blocului comunitar au venit în special din Cambodgia (27%), Taiwan (26%), China (10%), Bangladesh (8%) şi Turcia (5%), în timp ce importurile de biciclete electrice în UE au venit în special din Taiwan (57%), Elveţia (13%), Vietnam (11%), China (7%) şi Turcia (6%).
România, al doilea mare producător de biciclete din UE (Eurostat)
Explorează subiectul
Articole Similare

8
Inteligența artificială poate crește productivitatea cu 40%
8

38
TAROM lansează oferte speciale pentru zborurile interne: bilete începând de la 27 euro
38

2.049
Viceguvernator BNR explică 'cea mai perfidă amenințare economică', care afectează profund România
2.049

20
Germania cere condiții echitabile în comerțul cu China. Ministrul de Finanțe pledează pentru concurență corectă
20

25
INS: Au crescut cheltuielile pentru activitatea de cercetare-dezvoltare în România
25

72
Piața aviatică din Orientul Mijlociu se pregătește de un boom: Airbus estimează o creștere de peste 50% a flotei
72

72
Ministrul german de finanțe, Lars Klingbeil, primul membru al noului guvern în vizită oficială la Beijing
72

55
Dividende din tarife vamale: Trump promite bani americanilor, Scott Bessent avertizează că decizia e a Congresului
55

40
Japonia resimte impactul tarifelor americane. PIB-ul înregistrează primul declin după șase trimestre
40

56
Brandurile de lux revin în China. Vânzările încep să repornească
56

28
BNR lansează o monedă dedicată celor 80 de ani ai Universității 'George Emil Palade' din Târgu Mureș
28

54
2026, anul marilor premiere: Apple lansează primul iPhone pliabil
54

108
Samsung și Hyundai își întorc atenția spre piața internă: planuri majore de investiții în Coreea de Sud
108


















Comentează