Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Devine România gândacul Europei?

romania-insider.com
romania ue comisia europeana

Cel mai mare proiect de infrastructură al României în acest moment, Autostrada Pitești - Sibiu (122 km), riscă să piardă finanțarea europeană. Comisia Europeană a trimis României o scrisoare în care atrage atenția că autostrada traversează zone protejate și că autoritățile de la București nu au prezentat măsuri convingătoare pentru conservarea ariilor protejate. Este dat exemplu un gândac.

Comisia Europeană afirmă că autostrada va avea un „impact substanțial” asupra speciei de gândac „morimus funereus”, din zona Cozia. Numit și ”gândacul croitor al stejarului”, acest gândac are mărimea de 20-35 mm, culoare neagră, elitrele cenușii cu două pete mari negre, transversale, aspect catifelat și trăiește în majoritatea statelor europene.

Comisia Europeană scrie negru pe alb că în cazul în care România nu aduce garanții că autostrada nu va afecta zonele de mediu, atunci finanțarea autostrăzii din fonduri UE poate fi blocată.

Potrivit Ministerului Transporturilor, Comisia Europeană va primi clarificările privind autostrada Sibiu - Pitești în timpul solicitat, astfel încât cererea de finanțare să își urmeze parcursul normal.

Surse politice au declarat STIRIPESURSE.RO că în afara problemelor tehnice și de mediu, la mijloc ar putea să fie și un calcul politic mai larg:

Nou-instalata Comisie Europeană în frunte cu Ursula von der Leyen vrea să se rupă de înaintașii ei (Comisia Jean-Claude Juncker) și să arate că poate să aducă un suflu nou. Ca să facă asta are nevoie de o „lovitură de imagine” pe plan european, unde sunt tot mai multe probleme legate de cheltuirea fondurilor europene (din acest motiv se dorește și înființarea Parchetului European, structura care va investiga fraudele cu fonduri UE).

Oprirea finanțării europene pentru o autostradă exact în țara din care provine Comisarul European pe Transporturi (Adina Vălean) ar reprezenta un semnal politic care va avea un impact maxim în rândul celorlalte state și care ar transmite mesajul de forță și schimbare dorit de noua Comisie European, spun surse politice pentru STIRIPESURSE.RO.

Comisia Europeană ar putea astfel să facă din România un exemplu de „Așa nu!” pentru celelalte state europene.

Rămâne de văzut dacă România a tras sau nu a tras paiul scurt la Bruxelles.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.