Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

România, repetentă la capitolul digitalizare şi educaţie managerială: Companiile sunt cu peste 10 ani în urma celor din ţările din vestul şi nordul Europei

Web Activ
digitalizare

Antreprenorii din România nu ştiu ce să digitalizeze şi pierd mii de euro lunar, deşi înţeleg necesitatea digitalizării, arată o analiză a companiei de tehnologie DigiSinergy, potrivit căreia companiile din România sunt cu peste 10 ani în urma celor din ţările din vestul şi nordul Europei, în materie de digitalizare şi educaţie managerială. Analiza mai arată că IMM-urile din România nu alocă bugete pentru digitalizare.

”Decalajul între companiile din România şi cele din nordul şi vestul Europei în materie de digitalizare şi educaţie managerială depăşeşte 10 ani”, potrivit unei analize a DigiSinergy, companie de tehnologie şi expert în transformarea digitală a business-urilor, scrie news.ro.

În prezent, în România, doar marile companii investesc în această direcţie, majoritatea IMM-urilor nu au bugete dedicate proceselor de digitalizare. Este o realitate care generează pierderi lunare de mii de euro pentru companiile româneşti.

Potrivit datelor DigiSinergy, 99% dintre firmele cu mai puţin de 10 angajaţi nu ştiu ce ar trebui digitalizat în companii. Ponderea e de 90% în cazul firmelor cu 10 - 20 de salariaţi şi de 70% la companiile cu până în 50 de angajaţi. Iar o treime dintre companiile cu până la 100 de angajaţi sunt în situaţia de a nu şti ce trebuie digitalizat pentru a avea rezultate mai bune.

”În România, discuţiile aplicate despre digitalizare sunt într-un stadiu incipient. Deşi există necesitate şi potenţial mare de creştere, companiile din România nu ştiu nici ce să digitalizeze, şi nici câţi bani să aloce acestui proces. Exceptând companiile mari, cu peste 100 de angajaţi, nu am văzut nicio companie din România care să aibă buget pentru digitalizare. În afara ţării, discuţiile pe care le avem cu clienţii sunt foarte aplicate şi se poartă în legătură cu funcţionalităţile soluţiilor de digitalizare”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.

Între priorităţile de digitalizare ale companiilor, în perioada următoare, trebuie să se găsească 4 aspecte importante: status în timp real despre situaţia firmei, astfel încât managementul să poată lua decizii fără presiunea timpului; reducerea cheltuielilor operaţionale; reducerea erorilor ce apar în procesele interne; conformarea la reglementările fiscale.

Conformarea la reglementările fiscale, spun reprezentanţii DigiSinergy, este şi motorul care va determina cele mai multe proiecte de digitalizare (eFactura, eTransport, raportarea SAF-T) în următorii 3 – 5 ani, toate companiile fiind, astfel, obligate de stat să digitalizeze aceste tipuri de procese, sub sancţiunea închiderii activităţii în cazul refuzului.

Pentru a avea acces la avantaje competitive, însă, companiile trebuie să treacă de aceste procese de digitalizare impuse de stat şi să demareze proiecte suplimentare, care să genereze impact direct în buna funcţionare a business-ului.

Iar aici, pentru început, managerii companiilor au la dispoziţie 3 etape:

  1. Să facă o analiză a proceselor din firmă din punctul de vedere al consumului de timp. În majoritatea firmelor, salariile au cea mai mare pondere în cheltuielile operaţionale. Obiectivul acestora este să eficientizeze productivitatea, pentru a recupera cel mai rapid investiţia în digitalizare;
  2. Să se documenteze la nivel general cu privire la soluţiile care au succes în îmbunătăţirea proceselor în industrie;
  3. Să se adreseze unei firme specializate pentru consultanţă şi implementarea soluţiilor.

În acest context, procesul de digitalizare trebuie demarat fără întârziere, spun specialiştii DigiSinergy, mai ales că implică sume modice – între 1.000 şi 4.000 de euro – ce vizează, în principal, robotizări / automatizări de managementul documentelor, indiferent că sunt facturi, procese verbale, chitanţe, bonuri etc.

Între soluţiile dezvoltate de DigiSinergy se numără şi aplicaţii de automatizare a proceselor de BackOffice şi management, precum: InvOn, suită de soluţii de tip Robotic Process Automation care foloseşte inteligenţa artificială pentru procesarea automată a facturilor; BankOn pentru reconcilierea automată a extraselor bancare, a borderourilor de la curieri şi de la procesatorii de plăţi şi, respectiv, închiderea facturilor; PayOn, pentru managementul rapid al plăţilor (situaţia plăţilor curente şi viitoare, emiterea automată a ordinelor de plată etc.); CashOn pentru urmărirea şi previzionarea fluxului de numerar, precum şi StocOn, pentru emiterea automată a comenzilor de aprovizionare şi urmărirea stocurilor. Integrarea acestora cu ERP, CRM sau alte aplicaţii permite automatizarea fluxurilor, reducerea timpilor de lucru şi eliminarea greşelilor, punând la dispoziţia companiilor instrumente moderne şi uşor de folosit.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.