DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

România TV a mai primit o amendă de la CNA - Sancțiunea, pentru titlurile despre premierul Florin Cîţu

romania tv

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, joi, cu o amendă de 5.000 de lei postul România TV din cauza încălcării principiului informării corecte în cazul unor relatări despre prim-ministrul Florin Cîţu şi cu somaţie publică deoarece a încălcat dreptul la imagine al actriţei Oana Pellea, nerespectând principiul audiatur et altera pars, anunță Agerpres.

Potrivit unui comunicat al CNA, transmis joi AGERPRES, întrunit în şedinţă publică, Consiliul a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite şi a decis să aplice postului România TV următoarele sancţiuni:

* amendă de 5.000 de lei pentru emisiunea "Ediţia de seară" din 25 iunie, difuzată fără a se respecta dispoziţiile art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Codul audiovizualului. Printre titlurile afişate pe ecran se regăsesc: "Moştenirea controversată a premierului, documentul bombă"; "Dezvăluiri de la procesul familiei premierului cu statul român"; "Ce a făcut familia lui Cîţu cu pădurile ţării".

Articolul 64 - (1) din Codul audiovizualului stipulează că "în virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă".

* somaţie publică pentru "Ştirile România TV" din data de 19 iunie, ediţia de la ora 15,00, în cadrul căreia radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 40 alin. (1) şi (2) din Codul audiovizualului la difuzarea unei ştiri având ca titluri: "Artista #Rezist şi cadoul preţios primit de la PSD"; "Rezista Oana Pellea are paşaport diplomatic de la PSD"; "I-a criticat pe alţii dar acum profită şi ea de pe urma PSD".

Art. 40 - (1) din Codul audiovizualului prevede că "în virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt. (2) În cazul în care acuzaţiile prevăzute la alin. (1) sunt aduse de furnizorul de servicii media audiovizuale, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars; respectarea acestui principiu presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi program în cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere, trebuie precizat acest fapt".

În aceeaşi şedinţă, după analizarea rapoartelor întocmite de Direcţia Control, Consiliul a aplicat câte o somaţie publică următorilor radiodifuzori: Campus TV din Buzău (SC TV Buzău Trust Campus SRL); TV SUD din Târgu Jiu (SC Sud Media Production SRL) şi MDI TV din Târgovişte (MD-I Media Regional SRL).

De asemenea, după ce au analizat solicitarea societăţii HIit Media Investments SA (Iaşi) de prelungire a duratei de valabilitate a licenţei audiovizuale pentru serviciul de programe de radiodifuziune Radio Hit (Iaşi), membrii Consiliului au decis să aplice societăţii o somaţie publică pentru că nu a respectat dispoziţiile art. 20 alin (2) din Decizia CNA nr. 277 / 2013.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.