Românii îşi planifică tot mai atent cumpărăturile, iar patru din zece caută şi urmăresc promoţiile direct prin intermediul aplicaţiilor sau site-urilor care au cataloage digitale, arată un studiu de specialitate, dat miercuri publicităţii.
În plus, 39% dintre respondenţi consultă cataloagele digitale disponibile în platformele magazinelor, confirmând faptul că mediul digital a devenit principalul punct de informare înainte de cumpărare.
Studiul, realizat de iSense Solutions pentru Shopfully România, arată şi că majoritatea consumatorilor folosesc atât cataloagele tipărite, cât şi versiunile digitale. Totuşi, cataloagele digitale sunt accesate cel mai frecvent, ceea ce confirmă că acestea devin un canal important de comunicare, fidelizare şi interacţiune cu clienţii.
"Acest comportament arată că românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi planifică achiziţiile şi îşi gestionează bugetul, iar mediul digital devine principalul punct de contact între consumatori şi retaileri. Platformele agregatoare de oferte şi cataloage digitale nu sunt doar instrumente de informare, ci şi modalităţi prin care consumatorii compară preţuri, urmăresc reduceri şi decid de unde cumpără. Pentru retaileri, aceste rezultate confirmă importanţa menţinerii unei prezenţe digitale active şi actualizate, cu oferte clare, uşor de accesat şi personalizate în funcţie de interesele utilizatorilor", a declarat Cătălin Paţachia, Country Manager Shopfully.
Studiul evidenţiază că românii îşi planifică tot mai atent cumpărăturile, compară preţuri, urmăresc reduceri şi folosesc mediul online pentru a lua decizii inspirate de cumpărare. Digitalul devine astfel nu doar locul unde găsesc oferte, ci şi spaţiul unde decid de unde, când şi ce cumpără.
Femeile, mai active în urmărirea ofertelor
În acelaşi timp, persoanele cu vârste între 35 şi 44 de ani preferă cataloagele digitale, în timp ce publicul mai în vârstă este predispus să consulte cataloagele tipărite. De asemenea, femeile sunt cele care urmăresc cel mai des promoţiile, multe dintre ele verificând ofertele săptămânal.
Shopfully activează în 25 de ţări şi are o echipă de peste 1.500 de specialişti. Compania colaborează cu peste 500 de retaileri şi branduri, ajungând la peste 400 de milioane de consumatori la nivel global printr-o reţea extinsă de parteneri media, platforme digitale şi soluţii tehnologice inovatoare, inclusiv propria platformă de marketing hyperlocal bazată pe inteligenţă artificială.
Comentează