România se împarte în două, din cauza marilor lanțuri de magazine. Călin Georgescu și susținătorii săi au pregătit o mișcare de boicot pentru 10 februarie, atunci când au de gând să nu cumpere nimic de la marile lanțuri de magazine.
O activită le cere însă românilor să meargă la magazine și să ia și steagul UE cu ei, ca să arate clar că nu sunt fani Georgescu
Activista civică Dana Hering a scris pe Facebook ”Luni, 10 februarie, protest pașnic împotriva lui Georgescu și a partidelor izolaționiste. Mergeți la cumpărături luni, în orice supermarket, din orice oraș; Luați cu voi un steguleț UE sau orice însemn cu apartenență la Uniune; Faceți poze și le distribuiți pe rețele, cu mesaje pro-europene și anti-izolaționiste; Mă aștept ca rețelele de supermarketuri existente în România, Kaufland, Lidl România, MEGA IMAGE, Profi, Auchan, Carrefour, ș.a.m.d. să înțeleagă și ele importanța unei astfel de mișcări și să apară reduceri și promoții.
Îmbinăm necesarul cu un protest civic de amploare care să-i dovedească impostorului Georgescu că românii, care nu sunt votanții lui, NU vor o întoarcere în comunism, la aprozare și CAP-uri sau la izolare și sărăcie”.
În aceeași direcție a postat și specialista în comunicare Monica Nistorescu:
”Cum să propui unui popor dedicat micilor, sarmalelor, cârnaților și berilor reci cu gust puternic și amărui să se hrănească cu fructe de pădure și apă de izvor? Georgescu a greșit poporul!”.
Mai multe țări din Balcani au recurs la mișcări de boicot
Un val de nemulțumire față de creșterea prețurilor a declanșat un boicot de amploare împotriva marilor lanțuri de supermarketuri din Balcani. Inițiat în Croația și extins rapid în Serbia, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Macedonia de Nord, protestul a dus la scăderi semnificative ale vânzărilor, unele magazine raportând pierderi de până la 50%. Un astfel de boicot este anunțat și în România, în perioada 10-16 februarie, vizate fiind supermarketurile: Lidl, Kaufland, Carrefour, Mega Image, Profi și Penny Market. „Cerem alinierea și egalitatea prețurilor și calității produselor cu cele din vestul Europei”, este mesajul care circulă pe rețelele de socializare.
Comentează