Şapte din zece români declară că principalul motiv pentru care îşi schimbă comportamentul de consum este dorinţa de a-şi reduce factura la energie, arată un studiu realizat de un lanţ de magazine de bricolaj, scrie Agerpres.
Studiul Leroy Merlin România, realizat cu AHA Moments, pe un eşantion de peste 1.000 de persoane, arată că, în ultimele şase luni, românii s-au orientat în special către măsuri simple şi accesibile pentru economisirea energiei, opt din zece respondenţi din segmentul 55-65 de ani înlocuind becurile clasice cu LED-uri şi au adoptat obiceiuri de consum mai responsabile. Aproximativ o treime dintre gospodării au făcut investiţii mai consistente, precum achiziţia de electrocasnice eficiente energetic sau izolarea termică a locuinţei.
Intenţiile de investiţii
Potrivit unui comunicat al companiei, pentru următoarele 12 luni, intenţiile de investiţii se mută către soluţii cu impact pe termen lung, mai arată studiul. Trei din zece români îşi propun să achiziţioneze electrocasnice eficiente energetic, iar unul din patru să realizeze lucrări de izolare termică. Totodată, interesul pentru energie regenerabilă se află pe o pantă ascendentă - peste 20% dintre respondenţi declară că intenţionează să instaleze panouri fotovoltaice sau alte surse alternative, de două ori mai mult faţă de ultimele şase luni.
"Observăm o evoluţie semnificativă în comportamentul consumatorilor români, care manifestă un interes crescut pentru eficientizarea energetică a locuinţelor. Această tendinţă este susţinută de contextul actual, în care 77% dintre locuinţele din România necesită intervenţii de renovare energetică, iar facturile la energie s-au dublat. Obiectivul nostru este să sprijinim clienţii, oferindu-le acces la o gamă completă de produse şi soluţii - de la izolarea locuinţelor la sisteme de încălzire eficiente - care sunt accesibile, uşor de implementat şi concepute pentru a genera un impact direct în reducerea consumului energetic şi a costurilor asociate", a declarat Mihaela Voinea, director Dezvoltare Durabilă, Leroy Merlin România, citată în comunicat.
Reducerea costurilor rămâne principalul motor al deciziilor
Șapte din zece români consideră factura la energie drept principala motivaţie pentru a investi în eficienţă. Pe locul al doilea se află creşterea confortului locuinţei, urmată de grija pentru mediu, mai puternic resimţită în rândul tinerilor. Pentru persoanele peste 35 de ani, aspectele de siguranţă şi independenţă energetică cântăresc tot mai mult, în timp ce tinerii sunt atraşi de tehnologii şi inovaţii.
"Eficienţa energetică este cea mai rapidă cale către independenţă şi economie. Într-un context în care preţurile la energie fluctuează, noi le oferim clienţilor soluţii care îi ajută să devină mai autonomi, mai responsabili şi mai protejaţi pe termen lung. Fiecare produs eficient energetic instalat acasă înseamnă un pas către o locuinţă mai inteligentă şi o factură mai mică", a afirmat Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România.
Leroy Merlin este membră a Grupului Francez ADEO iar în România funcţionează 25 magazine, cu aproape 3.500 de angajaţi în 16 oraşe.
Comentează