Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Scandal politico-mediatic în SUA: George Soros intră în forță pe piața radio și vizează publicul hispanic tot mai apropiat de republicani

AP Photo/Manuel Balce Ceneta
george soros

Printr-o decizie așteptată încă din luna iunie a anului trecut, Comisia Federală pentru Comunicații (FCC) a autorizat recent un grup de afaceri legat de multimilionarul George Soros să cumpere 18 posturi de radio în limba spaniolă din SUA.

Informația a fost comunicată oficial de către șeful diviziei audio a FCC, Albert Shuldiner, care a dat publicității un document care autorizează Televisa Univision să vândă holdingul media pentru 60 de milioane de dolari consorțiului Latino Media Network.

Latino Media Network este controlat de californiana Jess Morales Rocketto, fostă membră a Hillary for America și AFL-CIO, și de femeia de afaceri mexicană Stephanie Valencia, fostă membră a staff-ului Casei Albe în timpul administrației lui Barack Obama. Cu toate acestea, detractorii operațiunii îl indică pe unul dintre principalii săi finanțatori, Soros. Magnatul legat de democrați se află în spatele firmei "Lakestar Finance", legată la rândul ei de un grup de investiții afiliat la Soros Fund Management.

Grupul are sprijinul unor membri proeminenți ai comunității latino-americane, cum ar fi jurnalista María Elena Salinas, prezentatoare a știrilor Univision de peste 30 de ani, actrița și antreprenoarea de la Hollywood Eva Longoria, una dintre fondatoarele Latino Victory, și co-fondatoarea Ban Pro America, fostă funcționară a lui Obama și fostă secretară pentru afaceri și transporturi din California, María Contreras Sweet. Dar include și câteva surprize, cum ar fi participarea la capitalul social a investitorului și fost președinte al Partidului Republican din Florida, Al Cardenas, a fostului președinte al Colegiului Miami-Dade, Eduardo Padron, și a antreprenorului radio Tom Castro.

Achiziționarea grupului media pentru a ajunge pe piața latino face parte din lupta politică și economică dintre republicani și democrați pentru a capta atenția hispanicilor. Start-up-ul care va gestiona noul grup media latino va prelua controlul a 18 posturi de radio, o piață care atinge 33% din populația latino din țară.

Magnatul legat de democrați se află în spatele firmei "Lakestar Finance", legată la rândul ei de un grup de investiții afiliat la Soros Fund Management.

Conflictul a căpătat importanță deoarece pachetul radio vândut de Univisión Televisa include un post de radio emblematic anti-Castro, Radio Mambí de Miami. Cu colaboratorii lui Ron DeSantis în frunte, republicanii resping din răsputeri ca un post de radio cu o relație istorică cu exilații cubanezi și anticomunismul să ajungă să fie controlat de un magnat liberal legat de democrați.

De luni de zile, comunitatea cubaneză din Miami a pus frână operațiunii. Cu toate acestea, după alegerile de la jumătatea mandatului, FCC a anunțat în mod oficial respingerea petiției care urmărea să blocheze vânzarea. "Am analizat cererile și am constatat că Univision este calificată să cedeze, iar LMN este calificată să dețină licențele posturilor", a declarat șeful diviziei audio a FCC, Albert Shuldiner, într-o decizie dezvăluită de portalul InsideRadio.

Cele 18 stații în limba spaniolă care vor fi preluate de Latino Media Network sunt situate în orașe cu o comunitate hispanică numeroasă. Pe lângă Miami, posturile de radio pe care Univision tocmai le-a vândut sunt situate în New York, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, Dallas, Houston, San Antonio, McAllen și Harlingen. Pentru republicanii mai conservatori, aceasta este o încercare clară a stângii de a controla informațiile disponibile pentru alegătorii vorbitori de limbă spaniolă.

În ultimele luni, unele dintre cele mai mari vedete ale postului s-au retras înainte ca FCC să deschidă calea pentru ca afacerea să fie finalizată. Prezentatoarea conservatoare Lourdes Ubieta a demisionat în iulie și a declarat că nu va accepta niciodată un salariu de la cineva care are legătură cu Soros. La fel au făcut și foștii prezentatori Dania Alexandrino, Nelson Rubio care, împreună cu Ubieta, s-au mutat la noul Radio Libre 790.

"Statele Unite sunt o țară liberă. Chiar și un socialist global declarat, cu o agendă politică radicală clară, poate cumpăra mass-media noastră pentru a-și reduce la tăcere opoziția", a declarat Ubieta pentru Fox News Digital. "Este, de asemenea, o țară în care putem părăsi un astfel de loc de muncă, să ne înființăm propriul post de radio la Radio Libre și să îl batem pe acel socialist la audiență", a adăugat el. "George Soros a mai încercat o dată un radio de discuții cu Radio America și a eșuat lamentabil. Iar astăzi, ratingurile de pe piața din Miami arată că este pe cale să fie învins din nou, chiar înainte de a începe."

Directorul latino-american al Media Research Center, Jorge Bonilla, s-a alăturat, de asemenea, criticilor. "Odată depășit ultimul obstacol major, Latino Media Network, susținut de Soros, își poate finaliza achiziția posturilor Univision, poate neutraliza sau ucide bastionul anticomunist Radio Mambí și poate încerca să exercite influență în alegerile din 2024 pe marile piețe hispanice din întreaga țară, care includ locuri precum Rio Grande Valley (McAllen, TX) și Las Vegas", a scris Bonilla pe rețelele de socializare. "Stabilirea "Radio Soros" ca furnizor de informații de încredere este esențială pentru următoarea etapă a Marelui Război de dezinformare în limba spaniolă pe care l-am văzut desfășurându-se în ultimii ani", a adăugat el.

Cu toate acestea, nu toată lumea are aceeași părere despre rolul istoric al Radio Mambí. Potrivit profesorului Eduardo Gamarra de la Florida International University, postul a jucat un rol central în răspândirea de informații false în comunitatea hispanofonă. Potrivit celor mai recente cifre publicate de Nielsen, 97% dintre latino-americanii din SUA ascultă radioul lunar, mai mult decât orice alt grup analizat de Nielsen.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.