Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, şi preşedintele Hans Dieter Poetsch îşi vor păstra funcţiile, a anunţat Comitetul de supervizare al grupului auto german, la o zi după ce procurorii germani i-au acuzat de manipularea bursei în privinţa scandalului emisiilor (Dieselgate), transmit Bloomberg şi Reuters.
Comitetul de supervizare al VW a precizat că nu a găsit dovezi că Herbert Diess şi Hans Dieter Poetsch au informat prea târziu pieţele de capital de riscurile legate de scandalului care a izbucnit în septembrie 2015.
"De aceea va fi continuată colaborarea de succes cu preşedintele şi directorul general", se arată într-un comunicat al Comitetului de supervizare, după şedinţa extraordinară care a avut loc miercuri.
Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, fostul director general Martin Winterkorn şi preşedintele Hans Dieter Poetsch sunt acuzaţi că în mod intenţionat nu i-au informat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influenţat în mod necorespunzător preţul acţiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.
Avocatul lui Diess susţine că directorul general nu ar fi putut anticipa turbulenţele de pe pieţele financiare şi şi-a efectuat în continuare atribuţiile.
Winterkorn a demisionat la câteva zile după izbucnirea scandalului. În 2017, el le-a declarat autorităţilor că nu a ştiut mai devreme de manipularea emisiilor.
După ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, acţiunile grupului german au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Dacă investitorii ar fi ştiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut să-şi vândă mai devreme acţiunile sau nu ar fi făcut achiziţii, au argumentat reclamanţii.
Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). În mai, compania a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice.
Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Scandalul Dieselgate - Şefii Volkswagen îşi păstrează funcţiile
Explorează subiectul
Articole Similare

16
Samsung și Hyundai își întorc atenția spre piața internă: planuri majore de investiții în Coreea de Sud
16

517
De ce un fermier din România refuză ofertele de a trimite ouă la export
517

85
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
85

189
Asigurarea de răspundere civilă pentru trotinetele și bicicletele electrice devine obligatorie din 16 noiembrie
189

46
Consiliul Concurenței critică plafonarea adaosurilor comerciale la anumite alimente: Este justificată doar în situații excepționale
46

1.431
Adrian Câciu îl critică dur pe Radu Miruță, care s-a "plimbat" în Arabia Saudită pe banii arabilor: "Avem conflict de interese, neglijență în serviciu. Pe altele, care țin de moralitate, nu le mai enumăr."
1.431

105
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
105

1.899
Rezultatele LOTO de duminică, 16 noiembrie – Report uriaș la Joker. Numerele câștigătoare au fost extrase
1.899

2.178
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
2.178

5.231
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
5.231

100
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
100

104
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
104

5.844
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
5.844


















Comentează