DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Scandalul emisiilor: SUA anchetează un alt mare producător german

Producatorul german de componente auto Robert Bosch este investigat în SUA pentru rolul avut în schema pusa în practica de Volkswagen (VW) pentru manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel, arată surse citate de Reuters, potrivit Mediafax.

Procurori federali din Departamentul de Justiție analizeaza daca Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto din lume, a știut sau a participat la eforturile făcute de VW de-a lungul anilor pentru a înșela testele de poluare din SUA.

Bosch a fabricat componente esențiale ale motoarelor diesel instalate pe șase modele VW și unul al Audi, pentru care grupul german a recunoscut ca a înșelat testele referitoare la nivelul noxelor.

Autoritațile federale investigheaza și cât era de cunoscuta înșelatoria la nivelul conducerii VW, potrivit unei persoane apropiate situației.

Investigația se afla în faza preliminara și nu exista indicii ca procurorii au gasit dovezi privind practici incorecte la Bosch, au precizat sursele.

Volkswagen a recunoscut în septembrie ca a instalat un soft ilegal pe 11 milioane de automobile ale grupului comercializate la nivel mondial, pentru a reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor. Din cele 11 milioane de vehicule, 482.000 au fost comercializate pe piața americana.

Un purtator de cuvânt al Bosch a refuzat sa comenteze, ca și un purtator de cuvânt al Departamentului de justiție.

Bosch livreaza module de control al motoarelor, numite EDC17, și softuri pentru aproape toate automobilele diesel cu motoare cu patru cilindri comercializate în America de Nord, fabricate de Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz. Sistemele respective regleaza modul în care vehiculele filtreaza noxele emise de motoare, înainte de evacuare.

Volkswagen a modificat softurile motoarelor diesel pentru a declanșa sistemul de control al emisiilor doar atunci când vehiculele sunt testate pentru noxe, în condiții de laborator. Sistemul se închide atunci când vehiculele ruleaza în condiții normale de trafic, potrivit autoritaților americane de reglementare.

Pentru ca autoritațile americane sa poata aduce acuzații Bosch trebuie sa dovedeasca faptul ca furnizorul de componente a știut ca tehnologia sa este folosita de VW pentru a înșela testele, a declarat Daniel Riesel, avocat specializat în probleme de mediu la firma Sive, Paget & Riesel P.C.

Nu este clar care a fost rolul Bosch, cât de mult a colaborat cu VW pentru modificarea softului de control al motoarelor și în ce masura a avut cunoaștința despre intenția producatorului auto de a încalca standardele de poluare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.