Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Scandalul tramvaielor care se blochează pe șine la Timișoara: Vatmanii STPT nu s-au obișnuit încă cu tehnologia de ultimă generație

tramvai bozankaya

Primăria Timișoara vine cu precizări pe tema tramvaielor care se tot blochează pe șine la Timișoara. De vină nu e nici infrastructura, nici vehiculele, care sunt unele super performante, ci insuficienta experiență a vatmanilor STPT în a le manevra.

Referitor la apariția în spațiul public a unor discuții referitoare la tramvaiul „Timișoara”, produs de compania Bozankaya și finanțat din fonduri europene, contract în valoare de 155.790.000,00 lei, fără TVA, facem următoarele precizări:

Până în prezent au fost livrate la Timișoara 9 tramvaie dintre care 6 tramvaie au fost recepționate și înregistrate, iar 3 tramvaie sunt în curs de recepționare și înregistrare pentru punerea lor în circulație.

Tramvaiul „Timișoara” este un tramvai foarte performant și corespunde întru totul caietului de sarcini, obținând și Agrementul tehnic din partea Autorității Feroviare Române, iar cele 57 de teste și încercări ce s-au efectuat asupra noilor tramvaie au fost realizate în cele mai performante laboratoare acreditate din lume (Germania, Spania, Cehia) împreună cu specialiștii Autorității Feroviare Române.

Referitor la situațiile în care tramvaiele rămân blocate în intersecții, după o cercetare amănunțită asupra situației, realizată de echipa Primăriei Municipiului Timișoara împreună cu echipa tehnică a Bozankaya, a reieșit că singura cauză a blocării tramvaielor este că acestea trebuie să traverseze anumite sectoare care se intersectează cu linia contact de troleibuz, moment în care tramvaiele rămân fără tensiune, această situație tehnică fiind o practică de manual.

În aceste cazuri, pentru a evita incidentele amintite mai sus, vatmanul trebuie să respecte o procedură, conform instruirii efectuate de reprezentanții furnizorului. Din experiența în domeniul de activitate se cunoaște că cea mai bună instruire este reprezentată de partea practică efectuată în traseu de către vatmani la bordul noilor tramvaie, însă toate acestea necesită timp pentru ca vatmanii să se obișnuiască cu noua tehnologie. Mai mult, în practica din traseu, vatmanii sunt foarte prudenți în procedurile de operare a noilor tramvaie pentru a nu produce daune asupra acestora.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.