Schimbare de macaz la ARF! Restructurare masivă: Șefimea, 'tăiată' la jumătate și personalul redus cu 20%

Autor: Liana Ganea

Publicat: 03-09-2025 03:40

Actualizat: 03-09-2025 03:44

Article thumbnail

Sursă foto: ARF, Facebook

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) va trebui să îşi diminueze numărul de posturi cu 20% din totalul existent, de la 79 la 63, precum şi numărul de funcţii de conducere de la opt la patru, respectiv un director de direcţie şi trei şefi de serviciu, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern lansat în dezbatere publică marţi seara de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Potrivit scurtei descrieri a proiectului de act normativ, prin "prezentul proiect de Hotărâre a Guvernului se propune organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Reformă Feroviară în temeiul cerinţelor Legii nr. 296/2023, precum şi abrogarea HG nr. 98/2017".

"În vederea punerii în aplicare a prevederilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, încât să fie respectate prevederile din lege, prin prezentul proiect de Hotărâre a Guvernului se propune: modificarea structurii organizatorice a ARF, conform art. XX alin. (1) şi art. XXII alin. (1) din Legea nr. 296/2023, după cum urmează: diminuarea posturilor cu 20% din totalul posturilor existente, de la 79 de posturi la 63 de posturi, pentru aplicarea măsurilor datorate noului context economico-social; diminuarea numărului de funcţii de conducere de la 8 posturi, înfiinţate în temeiul HG nr. 98/2017, care se abrogă, la 4 posturi, prin aplicarea procentului de 8% la numărul total maxim de posturi de 63, în conformitate cu prevederile art. XXI din Legea nr. 296/2023 Pentru aplicarea art. XX din Legea nr. 296/2023 se propune ca funcţiile publice de conducere să fie compuse dintr-un director de direcţie şi 3 şefi de serviciu", se arată în nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 98/2017 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Reformă Feroviară şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor.

Conform Notei de Fundamentare, a fost efectuată o analiză a structurilor funcţionale din cadrul ARF, respectiv Direcţie generală/Direcţie şi Serviciu, s-a constatat neîndeplinirea normativelor de personal stabilite, rezultând necesitatea reconfigurării structurii organizatorice a ARF.

Astfel, Biroul relaţii externe, transparenţă, relaţii instituţionale, întrucât nu mai îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 391 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se desfiinţează, iar personalul şi atribuţiile vor fi preluate în cadrul "Serviciului juridic, resurse umane şi comunicare". Compartimentul audit intern nu se modifică, Compartimentul de asistenţa conducerii se desfiinţează, la fel şi Compartimentul sisteme informatice, statistică, organizare, calitate, prevenire şi protecţie.

În schimb, se înfiinţează Compartimentul asistenţa conducerii, sisteme informatice şi organizare prin preluarea personalului şi a atribuţiilor de la Compartimentul de asistenţa conducerii şi de la Compartimentul sisteme informatice, statistică, organizare, calitate, prevenire şi protecţie, informează Agerpres.

De asemenea, Serviciul juridic şi resurse umane se redenumeşte "Serviciul juridic, resurse umane şi comunicare", structură funcţională în cadrul ARF în subordinea preşedintelui ARF, Direcţia economică şi finanţări nu se modifică, Serviciul financiar contabil, buget, finanţări se redenumeşte "Serviciul financiar contabil", structură funcţională în cadrul ARF în subordinea Direcţiei economice şi finanţări, iar Direcţia Generală Contracte Servicii Publice, Material Rulant, Restructurare Reţea Feroviară, Monitorizare Performanţă, întrucât nu mai îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. c) din OUG nr. 57/2019, se desfiinţează.

Serviciul contracte servicii publice şi reglementări din subordinea Direcţiei Generale Contracte Servicii Publice, Material Rulant, Restructurare Reţea Feroviară, Monitorizare Performanţă se redenumeşte "Serviciul administrare contracte servicii publice" şi devine structură funcţională în subordinea preşedintelui ARF.

Serviciul achiziţii, închiriere, monitorizare material rulant din subordinea Direcţiei Generale Contracte Servicii Publice, Material Rulant, Restructurare Reţea Feroviară, Monitorizare Performanţă se desfiinţează şi se transformă în compartiment, sub denumirea de "Compartimentul achiziţii" şi devine structură funcţională în subordinea Direcţiei economice şi finanţări, iar Serviciul strategie, eficientizare, restructurare reţea feroviară din subordinea Direcţiei Generale Contracte Servicii Publice, Material Rulant, Restructurare Reţea Feroviară, Monitorizare Performanţă se desfiinţează.

"În baza măsurilor menţionate anterior, personalul existent, atribuţiile şi activităţile Autorităţii pentru Reformă Feroviară sunt preluate în cadrul noilor structuri organizatorice ale Autorităţii. Proiectul de act normativ respectă prevederile art. 391 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. În conformitate cu prevederile Legii nr. 296/2023, coroborată cu cele ale Codului administrativ, 'personalul cu funcţii publice de conducere eliberat din funcţia de conducere deţinută, ca urmare a reorganizării activităţii, beneficiază de drepturile prevăzute de lege. Acesta are dreptul de a ocupa o funcţie publică de execuţie corespunzătoare vechimii şi studiilor de specialitate. Dacă nu există o funcţie publică de execuţie vacantă corespunzătoare, postul ocupat de acesta se transformă în funcţie publică de execuţie care corespunde vechimii şi studiilor de specialitate ale funcţionarului public de conducere, de regulă, la nivelul structurii organizatorice din care a făcut parte acesta'. Modificarea structurii organizatorice nu creează impact asupra carierei funcţionarilor publici care îşi desfăşoară activitatea în cadrul structurilor supuse reorganizării, în conformitate cu prevederile art. 518 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare", mai prevede documentul.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri