Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Se cere o NOUĂ OUG: Cum ar putea fi BLOCAT din nou Bucureștiul de protestatari

trafic

Nici nu s-a terminat bine cu protestele, că Bucureștiul ar putea fi din nou sugrumat de manifestații de amploare. Taximetriștii amenință cu protestele, după Paște, dacă nu primesc un răspuns de la Guvern. Ei cer o ordonanță de urgență care să scoată în afara legii aplicația UBER și toate celelalte forme de transport public neautorizat. România nu este singura țară în care taximetriștii protestează împotriva acestei aplicații pornite din SUA, în 2009, care a vrut să revoluționeze transportul urban, dincolo de legile țărilor în care funcționează. În mai multe țări, aplicația UBER a fost interzisă prin lege sau prin hotărâri judecătorești.

Citește și: România, INSULTATĂ de un politician italian: 'Italia a importat 40% dintre infractorii lor'

Taximetriștii au declarat război aplicației UBER și în România, după ce serviciul a fost interzis în mai multe țări, iar în oraşe precum Londra, Paris, Berlin, Roma şi Milano, taxiu-rile au blocat bulevardele, protestând în fața amenințării acestei aplicații care s-a extins în 37 de ţări. Mașinile UBER nu se autorizează, conform legislației din țările în care activează, și nici nu există garanții pentru cei care sunt la volan. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere guvernului OUG pentru eliminarea pirateriei și a tuturor activităților neautorizate din Transporturi. Una dintre principalele solicitări ale COTAR este aceea ca aplicațiile de tip UBER sau alte platforme similare să fie obligate să se autorizeze. ”Cât timp există o legislație națională, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor și alții să funcționeze sfidând aceeași legislație, fără a fi sancționați. Așteptăm până pe 16 aprilie Ordonanța de Urgență pentru eliminarea pirateriei din transporturile rutiere, iar în cazul în care această ordonanță nu va fi dată de guvern, COTAR va organiza acțiuni de protest. Dacă Primăria Capitalei nu ne va aproba cerera pentru protest, taximetriștii oricum sunt hotărâți să iasă în stradă, chiar și dacă nu vom organiza noi protestele”, spune Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Schimbări de legislație a avut loc în Danemarca, iar compania UBER a luat decizia de a se retrage, după ce guvernul a anunțat reglementări care să impună licenţierea maşinilor folosite ca taxiuri, precum şi instalarea de senzori pentru scaune şi aparate de taxat, în loc de calculul făcut de telefonul mobil. Același lucru s-a întâmplat și în Ungaria, după înăsprirea legislației. UBER a fost interzis recent în Italia, printr-o decizie a instanţei, așa cum s-a întâmplat și în Germania, încă din 2015. În Italia, judecătorii au găsit compania vinovată de concurenţă neloială. Decizia nu este definitivă, iar UBER va face apel. Reprezentanţii locali ai companiei s-au declarat şocaţi de decizia tribunalului şi susţin că legea este învechită şi trebuie schimbată, pentru a fi în favoarea utilizatorilor italieni, anunță Jurnalul.ro.

Citește și: Scandalos! Pe cine vrea Guvernul Grindeanu să pună la conducerea Hidroelectrica

În SUA şi în Australia, autorităţile au stabilit că dacă un pasager plăteşte pentru a fi dus din punctul A în punctul B, UBER este în mod clar un serviciu de taximetrie, deci trebuie să se supună legilor specifice. Nu același lucru a fost stabilit în țara noastră, unde judecătorii Curţii de Apel Cluj au dat, în mod surprinzător, o sentință favorabilă aplicației UBER, ce contrazice toate celelalte decizii internaționale. Judecătorii au stabilit că Uber gestionează o platformă tehnologică, activitate care nu poate să echivaleze "cu activităţi de transport public”. „Activităţile desfăşurate de pârâte, constând în punerea în legătură a unor persoane cu alte persoane, pentru satisfacerea unor nevoi economice reciproce, privind deplasarea de la A la B nu echivalează cu activităţi de transport sau activităţi de transport public", se mai arată în motivarea instanței. Același lucru spun și reprezentanții UBER: "Uber nu este un serviciu de taxi, ci o aplicație de mobil care permite oamenilor să își împartă mașina contra cost, într-un mod transparent, sigur și 100% fiscalizat". Mai mult, reprezentanții UBER susțin că nu ei sunt în ilegalitate, ci legislația este învechită și trebuie schimbată, ca să îi lase să funcționeze.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.