Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Se construiește o nouă autostradă în România: unește 2 regiuni istorice și va 'străpunge' munții Carpați

autostrada brasov bacau

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat faptul că CNAIR a desemnat câștigătorul contractului pentru studiul de fezabilitate a Autostrăzii Brașov-Bacău. Această autostradă va vea 164 de kilometri și va lega Moldova de Transilvania, fiind a doua autostradă din România care va ”străpunge” munții Carpați.

”Restart pentru Autostrada Brașov-Bacău!

#CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul pentru contractul necesar finalizării Studiului de Fezabilitate al acestei noi autostrăzi.

Contractul cu o valoare de 81,2 milioane de lei (fără TVA) va trebui finalizat în maximum 24 de luni pentru de proiectantul român desemnat câștigător.

Acest contract va putea fi semnat după expirarea perioadei în care pot fi depuse contestații și după soluționarea acestora dacă va fi cazul.

Noua autostradă care va asigura conexiunea între Moldova și Transilvania va avea o lungime estimată de 164 km.”, arată Sorin Grindeanu.

Traseul autostrăzii Brașov-Bacău

Varianta de traseu: De la Km 86+000 (87+442) traseul continuă pe partea stângă a DN11 sens (Brașov-Bacău) cu orientare Nord-Est, traversează o serie de văi și drumuri de exploatare și se înscrie pe la nordul localităților Poiana Sarată, Hârja și Ferăstrău Oituz până în zona Km 121-000. Se menționează faptul că în zona Km 90+000-98+000, a fost făcută o modificare de traseu pentru varianta roșie, pentru a se evita traseul habitatului 91E0.

Avantajele acestei variante de traseu:

1. Este cea mai scurtă decât varianta 2 cu cca. 1,7 km.

2. Necesită investiții geotehnice și ridicări topografice mai reduse.

3. Costurile de construcție estimate sunt mai mici cu cca. 165 milioane de euro

4. Interacțiunea cu liniile electrice de înaltă tensiune și gaze este mai redusă.

5. Lungime mai redusă poduri/pasaje/viaducte cu cca. 390 m.

6. Este agreată de UAT teritoriale

7. Este agreată de Transelectrica

8. Impact mai redus aspra habitatelor prioritare.

9. Nu afectează habitatul de interes conservativ 91E0

10. Impact mai redus asupra defrișărilor în situri NATURA 2000.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.