Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Senat: Comisia de buget dezbate marți proiectele lui Teodorovici, printre care impozitarea bacșișului

senat gol

Comisia de buget a Senatului dezbate, marți, de la ora 12:00, zece proiecte legislative depuse de Eugen Teodorovici, printre care și cel referitor la impozitarea bacșișului încasat de la clienți în cazul serviciilor de restaurant, baruri și alte activități de servire a băuturilor, anunță Mediafax.

Pe ordinea de zi a ședinței Comisiei de buget a Senatului de marți se află și cele zece proiecte depuse în Parlament de Eugen Teodorovici, în procedură de urgență.

Printre proiectele care vor primi un raport de la Comisia de buget a senatorilor se află și inițiativa legislativă pentru impozitarea bacșișului încasat de la clienți în cazul serviciilor de restaurant, baruri și alte activități de servire a băuturilor.

Proiectul de act normativ prevede completarea OUG 28/1999, privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu un nou articol.

Astfel, bacșișul este definit ca "orice sumă de bani oferită în mod voluntar de client, în plus față de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de către operatorii economici care desfășoară activități corespunzătoare codurilor CAEN: 5610 «Restaurante», 5630 - «Baruri și alte activități de servire a băuturilor»". Bacșișul nu poate fi asimilat unei livrări de bunuri sau unei prestări de servicii, conform proiectului.

Actul interzice condiționarea, sub orice formă, a livrărilor de bunuri sau a prestărilor de servicii de acordarea bacșișului. Se instituie obligația operatorului economic de a înmâna clientului o notă de plată, în prealabil emiterii bonului fiscal. Nota de plată va conține rubrici destinate alegerii de către client, a nivelului bacșișului pe care acesta dorește să îl ofere.

Nivelul bacșișului oferit de client poate varia între 0% și 15%. Se instituie obligația operatorului economic de a distribui sumele provenite din încasarea bacșișului, integral salariaților, potrivit unui regulament intern și de a le înregistra în contabilitate pe seama conturilor de datorii/analitic distinct.

Un alt proiect care va fi dezbătut de senatorii din Comisia de buget este cel care modifică și completează Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum și aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare.

„Având în vedere măsura de trecere a soluționării contestațiilor de la ANAF la Ministerul de Finanțe, precum și faptul că activitatea de soluționare a contestațiilor reprezintă activitate de administrare a creanțelor fiscale, se propune completarea art 1 pct 31 prin includerea în definiția organului fiscal central a Ministerului Finanțelor Publice. Prin similitudine cu prevederile art 11 alin 6 se propune legiferarea expresă a posibilității ANAF de a încheia protocoale în vederea furnizării informațiilor în temeiul art 11 (3) lit d. Un astfel de protocol va reglementa inclusiv mijloacele de exprimare a consimțământului contribuabilului, astfel încât potrivit aprecierii organului fiscal, să fie asigurată identificarea contribuabilului și protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Totodată, senatorii din Comisia de buget vor întocmi un raport și pe inițiativa legislativă depusă de ministrul de Finanțe privind plata defalcată a TVA.

„Propunem ca mecanismul plății defalcate a TVA să fie aplicat numai opțional de persoanele impozabile înregistrate în scopuri TVA și să fie eliminată obligația beneficiarilor de a face plata defalcată a TVA, cu excepția acelora care au optat la rândul lor pentru aplicarea mecanismului. Persoanele care vor opta pentru aplicarea mecanismului plății de defalcate a TVA nu vor mai beneficia de reducerea de 5% a impozitului pe profit/ pe veniturile microîntreprinderilor aferent perioadei în care aplică sistemul”, prevede propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.23/2017 privind plata defalcată a TVA .

Comisia de buget va întocmi un raport, marți, și pentru proiectul de lege depus de ministrul de Finanțe care modifică definiția de „rezident”.

„Modificarea definiției rezidentului, în sensul că poate fi considerat rezident orice persoană juridică străină înregistrată într-un stat străin cu care România are încheiată o convenție de evitare a dublei impuneri, având locul de exercitare a conducerii efective în România. Sunt contribuabili obligați la plata impozitului pe profit persoanele juridice rezidente în România potrivit locului conducerii efective, având în vedere modificarea condițiilor pentru stabilirea în România a locului conducerii efective a unei persoane juridice înregistrate într-un stat străin”, prevede proiectul legislativ.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal mai arată că: „Dezvoltarea în Codul Fiscal a conceptului de loc al conducerii efectice pentru persoanele juridice nerezidente înregistrare într-un stat străin potrivit legislației acelor state dar care sunt controlate și gestionate din România. Locul conducerii efective este un concept de rezidență recunoscut la nivel internațional, acceptat de OECD și adoptat în tratatele fiscale încheiate de România. Astfel, pentru stabilirea în România a locului conducerii efective a unei persoane juridice înregistrate într-un stat strîin aceasta trebuie să realizeze operațiuni care corespund unor scopuri economice, reale și de substanță care să nu reprezinte o simplă administrare de valori mobiliare sau alte active și totodată să îndeplinească una dintre următoarele condiții: deciziile economico-strategice necesare pentru conducerea activității să fie luate în România; cel puțin 50% dintre directorii executivi/membrii consiliului de administrație ai persoanei juridice străine să fie rezidenți”.

Pe ordinea de zi a Comisiei de buget se află și propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului ”Prima casă”, precum și pentru aprobarea unor măsuri de aplicare acestuia. Astfel, se completează și modifică OUG nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului Prima Casă și redenumirea în programul O familie, o casă.

Senatorii din Comisia de buget vor dezbate și propunerea legislativă care prevede impozitarea pensiilor între 7.000 și 10.000 de lei cu 30% din sumă. De asemenea, proiectul prevede și taxarea pensiilor mai mari de 10.000 de lei cu 50% din sumă. Măsura făcea parte inițial din pachetul de propuneri discutat odată cu rectificarea bugetară de la începtul lunii august.

Această impozitare vizează persoanele care realizează venituri din "pensii și/sau indemnizații pentru limită de vârstă, primite în baza unor legi/statute speciale denumite în continuare contribuabili, sunt obligate la plata taxei pe veniturile din pensii și indemnizații pentru limită de vârstă, denumită în continuare taxă", conform proiectului depus la Senat.

Un alt proiect de lege aflat pe ordinea de zi a comisiei este cel care modifică Legea societăților nr.31/1990 și a Legii contabilității nr.82/1991, pentru instituirea unor măsuri privind societățile decapitalizate.

Inițiativa prevede: „Interzicerea acordării de avansuri sau împrumuturi acționarilor/asociaților, inclusiv în cazul în care aceștia reprezintă entități afiliate-la societățile care optează pentru distribuiri trimestriale de dividende, până nu se regularizează sumele astfel distribuite în cursul anului.
Clasificarea resurselor din care pot fi distribuite dividende- menționarea explicită a elementelor de capitaluri proprii care pot fi distribuite ca dividende asigură o interpretare unitară a conceptului de rezerve distribuibile/disponibile pentru distribuire.
Introducerea de prevederi exprese referitoare la acoperirea cu prioritate din profitul curent a pierderilor contabile reportate și constituirea rezervelor prevăzute de cerințele legale sau statutare, înainte de distribuirea de dividende”.

Comisia de buget va discuta și următoarele trei proiecte legislative ale ministrului de Finanțe Eugen Teodorovici:

„Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară

Propunere legislativă privind modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.14/2007 pentru reglementarea modului și condițiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului

Propunere legislativă pentru reglementarea unor măsuri în domeniul competenței de control a Ministerului Finanțelor Publice și modificarea și completarea unor acte normative Ministerul de Finanțe să aibă posibilitatea să angreneze structura proprie de inspecție economico-financiară precum și structurile teritoriale de inspecție economico-financiară din cadrul Agenției Nașionale de Administrare Fiscală”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.