Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Senatorul Angel Tîlvăr, la Reuniunea COSAC: Transportatorii români sunt dezavantajați pe piața europeană.

Angel TÎLVĂR

În marja reuniunii COSAC, din cadrul Președinției franceze a Consiliului Uniunii Europene, senatorul român, Președintele Comisiei pentru Afaceri Europene din Senatul României, a ridicat problema transportatorilor români, dezavantajați de actualele reglementări.

”România acordă o atenție deosebită protejării muncitorilor sezonieri, care pe durata pandemiei au avut o contribuție semnificativă la buna funcționare a Pieței Unice și la aprovizionarea cetățenilor cu bunuri pe teritoriul Uniunii Europene.

În acest context, este de amintit Pachetul legislativ Mobilitate I, adoptat în 2020 și care prezintă o sensibilitate aparte nu doar pentru România. Deși inițial obiectivul Pachetului a vizat modernizarea reglementărilor privind transportul rutier în Uniune și consolidarea drepturilor conducătorilor auto, pe parcursul negocierilor au fost introduse prevederi problematice, care au denaturat obiectivele inițiale, generând discriminări de facto față de companiile dintr-o anumită parte a Uniunii Europene.

Așa cum a fost subliniat și prin Opiniile transmise de Senatul României pe pachetul Mobilitate I, atât la nivel parlamentar dar și guvernamental, România a susținut creșterea protecției sociale a lucrătorilor din sectorul transporturilor, însă nu a putut accepta propuneri care vizau limitarea competitivității companiilor sale de transport rutier.

Considerăm că pentru un sistem de transport rutier eficient la nivel european, noile reglementări ar fi trebuit să fie proporționale cu problemele identificate și să clarifice dispozițiile aplicate neuniform de către statele membre. În plus, impactul deosebit asupra companiilor dintr–o anumită parte a Uniunii, precum și asupra creșterii nivelului estimat de emisii de CO2 a fost subliniat și de studiile de impact derulate de Comisia Europeană.

Susținem și reiterăm că este necesar să fie luate în considerare rezultatele și efectele Pachetului Mobilitate I și remedierea, de către Comisia Europeană, a prevederilor problematice prin lansarea de inițiative legislative țintite.
Totodată, reiterez obiectivul legitim la României de a adera la spațiul Schengen, în condițiile în care România a îndeplinit deja condițiile de aderare.”

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.