- Realitatea virtuală (VR), serviciile video over-the-top (OTT), dar şi jocurile video şi sporturile electronice (e-sports) vor cunoaşte cea mai mare rată de creştere din industria de media şi divertisment până în 2024, potrivit studiului Global Entertainment & Media Outlook prezentat de Werner Ballhaus, directorul departamentului de divertisment şi media al PwC Germania, la seminarul online Viitorul Media, organizat de Alianţa Europeană a Agenţiilor de Presă (EANA), notează Agerpres.
La seminarul organizat vineri de EANA au participat totodată Karim Sarkis, partener în departamentul divertisment şi media al Strategy& (echipa de consultanţă strategică globală din cadrul PwC) şi a lui Dan Bunyan, director în cadrul Strategy&.
Conform aceluiaşi studiu, veniturile totale din industria de media şi divertisment au scăzut la nivel global cu peste 120 de miliarde de dolari în 2020, o scădere de 5,6%, mai mare decât cea de 3% pe care a cunoscut-o această ramură în timpul crizei din 2009.
Segmentele digitale au avut parte de "efecte relativ neutre" ale crizei COVID-19 din 2020, a menţionat Werner Ballhaus în cadrul prezentării sale, subliniind că segmentele fizice ale industriei au avut cel mai mult de suferit şi, ca şi în cazul crizelor anterioare, unele segmente tradiţionale din industria de media şi divertisment nu îşi vor reveni.
Un alt element evidenţiat de acest studiu vizează consumul global de date, care a cunoscut un vârf în 2019, când datele consumate de smartphone-uri le-au depăşit pe cele din cadrul serviciilor de acces la internet în bandă largă la puncte fixe. Se preconizează că tendinţa consumului de date mobile va creşte mai rapid în comparaţie cu utilizarea în bandă largă, ceea ce va duce la o distanţare mai mare a celor două.
Seminarul online Viitorul Media face parte din trecerea la era digitală a EANA în actualul context COVID-19 şi va fi urmat de alte seminarii lunare destinate în exclusivitate membrilor. La seminar au fost reprezentate 30 de agenţii de presă europene.
Serviciile VR şi OTT, cea mai mare rată de creştere din industria de media şi divertisment până în 2024
Explorează subiectul
Articole Similare

0
Ucraina își majorează cu 9% estimările pentru suprafața cultivată cu grâu
0

784
Șeful Consiliului Fiscal îl contrazice direct pe Ilie Bolojan: Nu se va încadra în ținta de deficit negociată la Bruxelles
784

1.353
Un fost acționar Dinamo deschide o fabrică ce va da lovitura în UE: Va produce pungi speciale
1.353

21
România a făcut progrese notabile în reciclarea ambalajelor din aluminiu pentru băuturi
21

5.258
Cum se resimte shutdown-ul din SUA pe bursele mondiale: E șoc total
5.258

326
Un brand uriaș din Germania intră pe piața din România: Concurează cu Pepco și Zara Home
326

104
Euro continuă să câștige teren în raport cu moneda noastră. Cursul valutar anunțat pentru miercuri de BNR
104

3.205
Scandal cu acuzații grave: Poșta Română dă în judecată ONRC
3.205

130
Topul Național al Firmelor 2025: Cifra de afaceri a celor mai performante companii din România depășește 287 miliarde euro
130

41
Stocul spaţiilor industriale şi logistice din România s-a apropiat de pragul de 8 milioane mp, în S1 (consultanţi)
41

24
Alexandru Petrescu (ASF): Indicele BET a crescut în primul semestru cu 12,05% iar capitalizarea cu 13,1%,faţă de finalul anului 2024
24

14
BVB crește cu 13% în 6 luni: capitalizarea a ajuns la 396 miliarde lei
14

19
Rata şomajului la nivel naţional a scăzut la 3,18%, în luna august
19
Comentează