Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Sezonul sărbătorilor, un dezmăţ al cheltuielilor în SUA

Facebook
comert cumparaturi carucior supermarket magazin

Consumatorii americani au cheltuit din greu de sărbători, vânzările cu amănuntul crescând cu 8,5% între 1 noiembrie şi 24 decembrie faţă de anul anterior, potrivit unui studiu publicat duminică de Mastercard SpendingPulse, informează AFP, potrivit Agerpres.

Este cea mai mare creştere din ultimii 17 ani pentru acest barometru al cheltuielilor consumatorilor (excluzând automobilele), determinată de o creştere a vânzărilor online (+11%) dar şi datorită unei reveniri fizice în magazine (+8,1%).

"Consumatorii au făcut nebunii pe tot parcursul sezonului", a rezumat Steve Sadove, consilier principal al Mastercard şi fost CEO al lanţului de îmbrăcăminte de lux Saks Fifth Avenue.

Citește și: CJUE arată cum poate deveni dreptul UE SUPERIOR dreptului intern național...

"Magazinele de îmbrăcăminte şi magazinele universale au cunoscut o creştere puternică, consumatorii au simţit nevoia să arate bine", a spus el într-un comunicat.

Cu puţin timp înainte de răspândirea variantei Omicron în Statele Unite, americanii s-au aruncat să cumpere îmbrăcăminte (o creştere a vânzărilor cu 47,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut), dar şi bijuterii (+ 32%). Cheltuielile în magazinele universale au crescut cu 21,2%, iar vânzările de produse electronice au crescut cu 16.2%.

"A fost un sezon al renaşterii pentru comercianţii cu amănuntul deoarece consumatorii şi-au umplut coşurile de cumpărături cu cadouri şi gadgeturi", a spus Mastercard.

Studiul mai arată că familiile americane şi-au făcut cumpărăturile din timp."Au fost nerăbdători să îşi asigure cadourile (...) cu tot ce se spune legat de problema cu mâna de lucru şi lanţul de aprovizionare", a precizat Steve Sadove.

Vânzările de Black Friday şi reducerile cu ocazia sărbătoririi Zilei Recunoştinţei au fost din nou perioada în care s-a cheltuit cel mai mult pentru sezonul sărbătorilor din 2021", spune Mastercard.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.