Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Situația fără precedent - Blocaj total în industria auto. După producări, urmează service-urile auto. 10 la sută din PIB-ul României este paralizat

facebook.com
service auto

Întreaga industrie auto, care are o contribuție de 10% din PIB-ul României, a intrat în blocaj. Mai întâi s-a închis producția de autoturisme și de piese auto, după care s-au sistat vânzările, pentru ca acum să fie paralizată și activitatea service-urilor auto.

Criza provocată de coronavirus a lovit crunt și devastator în sectorul auto, cea mai dezvoltată și importantă industrie din România. Pe lângă fabricile și uzinele închise, cele aproape 18.000 de service-uri auto din țară sunt aproape integral paralizate, după ce depozitele de piese s-au golit sau au fost închise. Mai mult, chiar și la unitățile de reaparații auto unde există piese, românii refuză să vină să-și repare mașinile pe dosarele de daune pentru că le este teamă să iasă din case.

Vezi și: Vești bune din Italia: 1.000 de bolnavi de COVID-19 au reacționat bine la un tratament folosit în artrită

”Una dintre problemele majore cu care ne confruntăm este aceea că noi am lansat comenzi de piese, piesele au sosit și clienții acum refuză să mai vină cu mașinile la reparat din cauza a ceea ce se întâmplă. Oamenii stau în case, nu mai ies, nici măcar nu vor să venim noi să le luăm mașinile de acasă și să le aducem înapoi, ne spun că ne auzim după ce trece criza. Piesele sunt dedicate pe an, pe marcă de mașină și nu ai ce face cu ele decât pentru respectivele reparații programate. Acele piese trebuie plătite și dacă noi nu reparăm și nu facturăm, din start avem o problemă. 80% dintre clienți refuză să mai vină, nu mai răspund nici la telefon, și discutăm aici de avarii care sunt decontate pe asigurările RCA.

O altă problemă este că producătorii de piese și-au închis porțile și avem autovehicule care sunt în lucru sau care urmează să intre în lucru și nu mai putem procura piese. Acum ne aflăm într-un fel de șomaj tehnic în care oamenii vin la muncă, dar nu au ce să lucreze. Lucrurile sunt extrem de grave și nu știu ce vom face. Să nu uităm că nu doar salariile angajaților vor rezolva problema. Și apoi nu știm dacă acest șomaj tehnic îl plătim noi și apoi trebuie să așteptăm să-l încasăm de la stat. Și, ca și cum nu era de ajuns toată nebunia asta, puținii furnizori care mai aveau cât de cât piese pe stoc, au ajuns acum să ne ceară banii în avans”, ne-a declarat Florin Pandele, director general al AutoCar Service București.

Urmează marea problema - Băncile vor executa tot

Reprezentanții service-urilor atrag atenția că este nevoie urgentă de sprijinul Guvernului pentru a se suspenda plata ratelor bancare. ”80% dintre service-uri au credite bancare, unde cu toții am garantat cu imobilul respectiv, precum și cu alte bunuri, printre care și bunuri personale, case și așa mai departe. Ce facem cu acestea? Dacă închidem, să presupunem că rezolvăm partea cu salariile, dar nu spune nimeni ce facem cu creditele și leasing-urile. În alte țări s-au înghețat ratele pe o perioadă determinată.

Dacă statul nu vine cu niciun ajutor, ne vor executa băncile și vom pierde totul. Nu se poate să se găsească soluții doar pentru angajați și apoi, după ce trece criza, firmele să nu mai existe iar angajații să nu mai aibă locuri de muncă. Eu aș vrea să văd în sprijinul acordat de stat un lucru simplu, adică unde mă duc mâine să accesez un credit rapid, garantat de stat, care să îmi ajungă pe o perioadă de trei luni, din care să-mi plătesc ratele la bănci, leasing-urile, salariații, scadențele la piesele de schimb, utilitățile. Nu este nimic clar până acum. Colegii mei care vând și mașini au chiar o problemă în plus, în sensul în care clienții au dat avans pentru cumpărarea autoturismelor, dealerii au achitat integral la producător, iar acum oamenii, pe fondul acestei crize, au venit să-și ceară înapoi banii dați în avans, iar ei au rămas cu mașinile și cu niște costuri pe care nu au cum să le acopere”, ne-a mai precizat Florin Pandele, director general al AutoCar Service București.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.