Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Solidaritate în vremea COVID-19: Zeci de companii private și ONG-uri se implică financiar în lupta împotriva 'virusului mortal'

DW
Coronavirus COVID-19

Zeci de companii private din România au anunțat, în ultimele zile că se implică financiar în lupta contra răspândirii epidemiei de COVID-19. De asemenea, mai multe organizații non-profit au transmis că sunt alături de oamenii defavorizați în această perioadă,cuvântul de ordine fiind „solidaritatea”.

PoAsociația ACTIV a donat 250.000 de măști Poliției de Frontieră, Poliției Române și Direcției Generale a Vămilor.

Crucea Roșie Română, în cadrul campaniei naționale de strângere de fonduri „România Salvează România”, colectat de la persoane juridice și persoane fizice suma de 5.252. 176 euro și din donații prin SMS, 68 076 euro.

O inițiativă de ajutor vine și de la Fundația World Vision România, care susține, în această perioadă, 7.800 de copii şi părinţi vulnerabili din 63 de comunități rurale aflate pe teritoriul a cinci județe (Cluj, Dolj, Ialomița, Vâlcea, Iași și Vaslui), oferindu-le pachete cu alimente de bază, articole de igienă și rechizite. Valoarea totală a acestor donații se ridică la peste 150.000 de euro, iar inițiativa se înscrie în seria intervențiilor de urgență pe care Fundația World Vision România le-a desfășurat de fiecare dată când a fost nevoie de o astfel de acţiune pe plan local.

Politicieni români, mesaje emoționate de Paște: 'O noapte ciudată care parcă vrea să ne spună că, după ce pandemia va trece, nimic nu va mai fi ca înainte'

Organizația Salvați Copiii a deschis un fond de urgență pentru sprijinirea imediată a sistemului medical și începe echiparea spitalelor cu aparatură medicală urgentă în lupta contra pandemiei de COVID-19. În urma solicitărilor primite de la 48 de spitale, Organizația Salvați Copiii a centralizat o nevoie de aparatură medicală, echipamente de protecție și consumabile în valoare de peste 3 milioane de euro. De la lansare fondului, 17 spitale au fost sprijinite cu aparatură medicală, echipamente de protecţie şi cosumabile, achiziţionate din donaţii în valoare de aprox. 400.000 euro de la companii şi persoane fizice.

Companiile private sar în limitarea efectelor negative provocate de SARS-CoV2

Una dintre soluțiile pe care le propune PROFI este „Cutia de donațiii”, inițiativă civică prin care îi invită pe cei care vor să-și ajute semenii să doneze produse de care cei mai puțin norocoși au mare nevoie și pe care să le poată lua pur și simplu. Mesaje plasate pe cutiile de donații în curs de instalare invită clienții să lase în acel loc câte unul sau mai multe dintre produsele pe care tocmai le-au cumpărat. Din ceea ce oamenii cu suflet mare depun aici se poate autoservi oricine se consideră într-o situație defavorizată sau de vulnerabilitate și în fapt se află în imposibilitatea de a-și procura astfel de produse.

Tot în semn de solidaritate, Deloitte România direcționează 12.000 de euro către Asociația „Dăruiește Viață” și 14.000 de euro către Spitalul Clinic de Urgență „Floreasca” pentru a sprijini eforturile acestora de a gestiona criză generată de răspândirea COVID-19, în urmă unei acțiuni de strângere de fonduri organizate în rândul angajaților din toate entitățile Deloitte prezente în România, incluzând liniile de servicii și centrele de servicii regionale. Recent, Fundația Deloitte a anunțat o donație de 100.000 de euro către Societatea de boli infecțioase și HIV-SIDA, pentru a sprijini Institutul Matei Balș și Institutul Național de Sănătate Publică în lupta împotriva crizei. În ambele cazuri, destinația fondurilor a fost decisă în urmă consultării angajaților.

Brico Depot România a decis să suplimenteze contribuţia de 50.000 de euro la proiectul “Fondul de Urgenţă”, realizată acum trei săptămâni, prin intermendiul Fundaţiei Brico Dépôt şi, astfel, săptămâna aceasta, a donat 20.000 de măşti de protecţie, ȋn valoare de 15.000 de euro, către partenerii săi din ARC România (Asociaţia pentru Relaţii Comunitare). Măştile vor ajunge atât ȋn spitale din oraşe greu lovite de infectarea cu COVID-19, cât şi ȋn asociaţii care se ocupă cu ȋngrijirea şi protecţia unor comunităţi dezavantajate, prin contact zilnic cu oameni mai puţin norocoşi.

BREAKING - Noi decese în România din cauza COVID-19. Bilanțul total ajunge la 434

Și Mega Image asigură alimente de bază, produse de igienă și de curățenie pentru patru spitale din prima linie din București, care tratează cazuri COVID-19, respectiv Institutul Național de Boli Infecțioase Prof. Dr. Matei Balș, Spitalul Universitar de Urgență Elias, Spitalul clinic Dr. Victor Babeș și Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta. În același timp, sunt donate zilnic 200 de porții de mâncare gata pregătită pentru personalul medical din cadrul Institutului Național de Boli Infecțioase Prof. Dr. Matei Balș. Valoarea totală a produselor donate este de 500.000 de lei și acoperă o parte din necesarul spitalelor în această perioadă dificilă.

Asociația Ateliere Fără Frontiere și Kaufland România sprijină elevii din familii fără posibilități materiale din 7 localități din județul Timiș pe durata suspendării cursurilor din învățământul preuniversitar, printr-o donație constând în 105 calculatoare recondiționate, în cadrul proiectului Solidaritate pentru educație digitală. Proiectul lansat de Ateliere Fără Frontiere vine în sprijinul elevilor din medii defavorizate care, odată cu suspendarea cursurilor din cauza răspândirii noului coronavirus, nu-și pot continua parcursul educațional pentru că în casele acestora nu există calculatoarele necesare accesării cursurilor și resurselor online pregătite de cadrele didactice.

Potrivit Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, IKEA România a anunțat că va suplimenta subvenția guvernamentală pentru angajații săi aflați în șomaj tehnic, astfel cei afectați de închiderea temporară a magazinelor Băneasa și Pallady vor primi 90% din venitul lunar. De asemenea, compania suedeză s-a angajat să ofere acest sprijin financiar suplimentar pentru întreaga perioadă în care măsurile guvernamentale sunt în vigoare.

AUCHAN România începe pregătirea celui de-al doilea centru de suport medical, la Cluj-Napoca, în parteneriat cu Prefectura, Primăria, ISU, DSP Cluj și mediul de afaceri. Autoritățile au aprobat transformarea Sălii Polivalente din Cluj-Napoca într-un centru de spitalizare pentru bolnavii de COVID-19, cu 350 de paturi, în cadrul unui proiect comun cu Auchan Retail România. Spațiul va fi transformat temporar într-un centru de primire, triere, cazare și tratare a bolnavilor infectați cu coronavirus, cazurile mai grave urmând a fi transferate către alte unități spitalicești.

În calitate de partener fondator al primei rețele de cinci bănci pentru alimente din România care functionează după principiile Federației Europene a Băncilor pentru Alimente, LIDL România a continuat demersurile de combatere a risipei alimentare și sărăciei, sprijinind, numai în ultimele 6 saptamâni, rețeaua acestora cu peste 4 tone de produse alimentare.

METRO Cash&CarryRomânia se implică în luptă împotriva SARS-CoV-2 prin sprijinirea cadrelor medicale, ai angajaților Ministerului Apărării Naționale și ai Institutului Național de Gerontologie și Geriatrie Ana Aslan care găzduiesc pacienți loviți de virusul pandemic, COVID-19. Astfel, METRO România a inițiat donația de alimente necesare tuturor pacienților și cadrelor medicale prin stransă colaborare cu Banca pentru Colectarea și Distributia Alimentelor: http://bancapentrualimente.ro. Alimentele sunt livrate catre Institutul Ana Aslan Otopeni, în cadrul căruia este instalat spitalul mobil de formațiune tip ROL 2, montarea acestuia realizându-se cu sprijinul MAPN.

În lupta cu efectele negative ale COVID-19, PENNY susține eforturile Asociației ZI de BINE pentru a construi un #scutpentruspitalele din România. Astfel, retailerul a sponsorizat cu produse alimentare Institutul Național Pentru Protecția Mamei și Copilului “Alessandrescu-Rusescu” din București. Alimentele vor asigura hrana pentru 350 de pacienți și cadre medicale în cazul în care aceștia vor fi nevoiți să intre în carantină.

SELGROS Cash&Carry sprijină în continuare eroii din prima linie de luptă împotriva SARS-CoV-2. În această săptămână, campania “Din pasiune pentru OAMENI” a fost extinsă, îndreptându-se către noi beneficiari, societatea urmând să asigure în total peste 25.000 de porții de mâncare caldă lunar. În cadrul acestui proiect, beneficiază de sprijinul Selgros la această dată angajați ai unor secții de poliție din București, personalul unor unități MAI din Suceava și Cluj Napoca, precum și unități medicale de maximă importanță precum: Spitalul Universitar de Urgență din București, două spitale din Brasov (Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie și Spitalul de Psihiatrie și Neurologie), Spitalul Clinic Județean de Urgență "Pius Brînzeu" Timișoara, Spitalul de Boli Infecțioase din Baia Mare, precum și două spitale din Craiova (Spitalul Clinic Municipal Filantropia și Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie "Victor Babeș" Craiova).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.