Probabilitatea de a face "toate" cumpărăturile sau "în mare parte" în magazin ar putea scădea în opţiunile consumatorilor europeni de la 54% în pre-pandemie, la 40% după încheierea pandemiei, arată rezultatele unui sondaj de specialitate dat publicităţii joi, conform agerpres.
Conform cercetării UPS Smart E-commerce 2021, pe termen lung, consumatorii europeni preconizează o abordare mixtă, intenţia de a face "toate" sau "majoritatea" cumpărăturilor online crescând de la 10% în perioada pre-pandemică, la 15% post-pandemie.
Când vine vorba despre cumpărături în magazin, cei mai importanţi factori au fost plăcerea de a merge personal la magazin (41%) şi percepţia conform căreia cumpărăturile în magazin au ca rezultat o experienţă mai personală (38%). De asemenea, importanţa unei experienţe mai personale a fost un criteriu foarte important în rândul cumpărătorilor mai în vârstă, 46% dintre cei cu vârsta de peste 55 de ani declarând că acesta este cel mai important criteriu pentru care preferă experienţa de cumpărare din magazin, comparativ cu 31% dintre cei cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani.
Întrebaţi dacă preferă să cumpere de la mari retaileri, magazine independente mai mici sau din marketplace, consumatorii europeni au optat pentru marii retaileri în fiecare sector din activitate, cu cea mai mare rată de răspuns în cazul electrocasnicelor mari, de 63%. Pe locul al doilea s-au situat produsele alimentare, 62% dintre respondenţi preferând marii retaileri pentru acest tip de achiziţie. În plus, obiectele de uz casnic - precum cărţile, mobilierul, vesela, lenjeria de pat şi jucăriile - sunt cumpărate de la marii retaileri într-o proporţie mult mai mică, de 46%.
Totodată, un sfert (25%) dintre respondenţi au declarat că preferă să achiziţioneze produse alimentare de la magazine independente mai mici, în comparaţie cu 62% care preferă încă magazinele mari. O pondere similară (24%) preferă să cumpere haine şi încălţăminte de la magazinele mici, urmate de produse cosmetice cu 23%. În schimb, doar 12% dintre cei chestionaţi au spus că preferă să cumpere produse electronice de la retaileri independenţi.
În ceea ce priveşte markeplace-urile online, datele centralizate din sondaj relevă faptul că doar 3% dintre consumatori au declarat că preferă să cumpere alimente de pe astfel de site-uri. Conform cercetării, articolele de uz casnic şi cele electronice sunt cele mai populare articole cumpărate din markeplace, cu 23%, respectiv 22%. Aceste procente sunt mai mari decât în cazul magazinelor mici şi independente (22%, respectiv 12%), dar totuşi foarte mici în comparaţie cu preferinţa pentru cumpărăturile din aceste categorii din lanţurile de magazine mari (46%, respectiv 58%).
Potrivit sursei citate, în privinţa activităţii în social media a brandurilor, mai mult de jumătate (52%) dintre respondenţi au afirmat că sunt mai predispuşi să cumpere de la un brand dacă au încredere în activitatea sa socială.
În acest context, cifrele pentru achiziţionarea de bunuri prin intermediul unui markeplace din social media, cum ar fi Facebook Marketplace sau Instagram Shopping au fost uşor mai mari, iar 14% dintre respondenţi au declarat că achiziţionează articole o dată pe lună sau mai des prin aceste canale. Pe de altă parte, 15% din totalul celor chestionaţi au indicat că se aşteaptă să utilizeze mai frecvent decât înainte social media ca metodă de cumpărare în acest an.
În medie, principalele motive pentru care oamenii cumpără online sunt uşurinţa şi viteza, fiind indicate de toate grupele de vârstă de pe toate pieţele analizate (41%), cu un procent mai ridicat în rândul celor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, 48% declarând că aceste criterii sunt esenţiale.
În acelaşi timp, 60% din respondenţii cu vârste peste 55 de ani şi-ar dori livrare gratuită pentru toate achiziţiile online, comparativ cu 47% în rândul celor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani.
Pe segmentul livrărilor, sondajul de specialitate arată că partenerul de livrare al unui retailer trebuie să fie fiabil şi de încredere, criteriu considerat esenţial de 85% dintre respondenţi atunci când aleg să cumpere de la un comerciant. Al doilea cel mai important criteriu pentru consumatorii europeni chestionaţi a fost sustenabilitatea (75%), în timp ce criteriul cel mai puţin important pentru respondenţi la momentul lansării sondajului a fost modul în care un retailer a reacţionat la Brexit, cu peste o treime (34%) dintre respondenţi care au menţionat acest lucru ca fiind important.
Raportul UPS Smart E-commerce 2021 a fost realizat la începutul acestui an în rândul a peste 10.000 de consumatori din opt pieţe europene-cheie: Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Spania, Olanda, Belgia şi Polonia.
UPS (NYSE: UPS) este una dintre cele mai mari companii de curierat din lume, cu venituri în 2020 de 84,6 miliarde de dolari şi oferă o gamă largă de soluţii logistice integrate pentru clienţii din peste 220 de ţări şi teritorii.
SONDAJ | Consumatorii nu mai sunt atrași de cumpărături în magazine fizice. Cumpărăturile online sunt în creștere
Explorează subiectul
Articole Similare

24
Vladimir Alexandrescu: Statistica românească, care face parte din Eurostat, este foarte bine cotată
24

2.359
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
2.359

2.457
Euro crește din nou și se apropie de un nou prag psihologic. Cursul valutar de referință anunțat pentru marți
2.457

2.697
'Numerarul este sfânt'. Este reacția unui profesor universitar, după recomandarea BCE de a ține bani cash în casă
2.697

3.797
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
3.797

29
OMV Petrom a finalizat achiziţia participaţiei de 50% într-un proiect solar din Bulgaria
29

36
Radu Hanga: Vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă
36

173
Cine va controla Ferrari? O bătălie de familie pentru o avere uriașă zguduie Europa
173

112
România și-a prezentat noile microbuze electrice: au o autonomie cuprinsă între 350 și 500 de km
112

798
Piața construcțiilor rezidențiale dă semne de revenire - ce arată ultimele date INS
798

18
ARMO: Comerţul electronic din România ar urma să ajungă în acest an la 3,5% din PIB şi consolidează poziţia în top 10 UE
18

1.060
Economia reală nu are încredere în Bolojan - Indicele de încredere în economie, cel mai slab trimestru de după pandemie
1.060

97
Majorarea cererii pe piața grâului - Preţurile de export pentru grâul rusesc au crescut pentru a doua săptămână consecutiv
97
Comentează