Românii îşi iau în continuare informaţiile politice, în principal, de la televizor. Doar 10% dintre români îşi iau în mod obişnuit informaţiile din mediul online, potrivit unui sondaj realizat de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională – CURS în perioada 27 aprilie - 8 mai, 2018.
În topul televiziunilor care furnizează informaţii politice se află Pro TV, preferată de 39% dintre respondenţi. Pe locul doi se află Antena 3, cu 25%, urmată de Realitatea TV, cu 23%.
Aşa cum era de aşteptat, în privinţa staţiilor radio, topul este condus de cele care au cea mai mare acoperire: România Actualităţi - 21%, Europa FM - 16%, Digi FM - 8%.
Topul site-urilor de ştiri de unde îşi iau românii informaţiile politice seamănă cu topul traficului, realizat de SATI. STIRIPESURSE.RO se află pe locul 4, după adevarul.ro, digi24.ro şi stirileprotv.ro, în faţa unor site-uri cu o vechime mai mare, precum realitatea.net, hotnews.ro, ziare.com şi evz.ro.
După toate scandalurile în care a fost implicată reţeaua de socializare, românii sunt convinşi în proporţie de 45% că Facebook poate influenţa alegerile.
Vezi şi: Metodele cele mai sigure prin care poți evita mușcăturile de căpușe
SONDAJ OMNIBUS CURS
Perioada de realizare: 27 aprilie - 8 mai, 2018
Universul de eşantionare: populaţia adultă rezidentă în România, neinstitutionalizată, în vârstă 18 ani şi peste
Volumul eşantionului: 1067 respondenţi, votanţi în vârstă de 18 ani şi peste
Tipul eșantionului: probabilist, multistadial, stratificat
Marja maximă de eroare la nivelul întregului eșantion: +/-3,0% la un nivel de încredere de 95%
Metoda de culegere a datelor: față-în-față, la domiciliul respondenților
Validarea eşantionului: s-a realizat pe baza ultimelor date INS
Datele nu sunt ponderate
Studiul integral poate fi consultat aici.