Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Sorin Cîmpeanu a predat lecții la reuniunea miniştrilor Educaţiei din UE: România a avut o reacţie rapidă

Inquam Photos / Octav Ganea
Sorin Cîmpeanu Campeanu

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat, la reuniunea miniştrilor Educaţiei din statele membre ale Uniunii Europene, că este nevoie "de un efort susţinut pentru trecerea de la un răspuns umanitar de urgenţă, în care am asigurat accesul la educaţie, la dezvoltarea unor servicii de calitate pentru protecţia efectivă a refugiaţilor", anunță news.ro.

Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a participat, marţi, la reuniunea Consiliului Educaţie, organizată la Luxembourg, printre temele de discuţie fiind investiţiile eficiente, eficace şi echitabile în educaţie, gestionarea crizelor în Spaţiul european al educaţiei şi finanţarea universităţilor europene.

"România a avut o reacţie rapidă de adaptare a cadrului legal şi a reglementărilor specifice pentru a putea permite un sprijin eficient acordat copiilor şi tinerilor ucraineni care au nevoie nu numai de susţinere din perspectiva educaţiei, dar şi de suport pentru a genera un sentiment de echilibru şi normalitate, atât cât este posibil", a afirmat Sorin Cîmpeanu, la dezbaterea pe tema gestionării crizelor în Spaţiul european al educaţiei, conform unui comunicat al Ministerului Educaţiei.

Cîmpeanu a precizat că "în perioada următoare este nevoie de un efort susţinut pentru trecerea de la un răspuns umanitar de urgenţă, în care am asigurat accesul la educaţie, la dezvoltarea unor servicii de calitate pentru protecţia efectivă a refugiaţilor, beneficiari de protecţie temporară".

"În acest sens, Guvernul României a creat un Task Force cu 6 grupuri de lucru, dintre care unul pentru educaţie, ce reuneşte toţi actorii cu activitate relevantă în domeniu, inclusiv reprezentanţi ai societăţii civile şi ai organismelor internaţionale. La nivel judeţean sunt operaţionale comisiile care se ocupă de gestionarea problemelor refugiaţilor ce doresc să continue educaţia pe curriculum românesc, dar şi a celor care doresc să rămână pe curriculumul ucrainean. În această din urmă situaţie, sprijinul logistic pe care-l oferă şcolile româneşti este esenţial pentru asigurarea sălilor de clasă, a infrastructurii şi echipamentelor IT, a materialelor didactice. Am avut şansa să constat cu satisfacţie acest sprijin, chiar în urmă cu 3-4 zile, cu ocazia întâlnirii cu peste 200 de copii ucraineni care învaţă în şcolile româneşti, întâlnire la care a participat şi comisarul Nicolas Schmidt", a adăugat el.

De asemenea, ministrul Educaţiei a pledat pentru necesitatea unei cooperări consolidate la nivel european şi a apreciat promptitudinea sistemului de guvernanţă european de a asigura un răspuns coordonat şi solidar al statelor membre în faţa crizei din Ucraina.

Conform sursei citate, miniştrii Educaţiei au adoptat următoarele documente:

• Concluziile Consiliului privind îmbunătăţirea mobilităţii europene a profesorilor şi formatorilor în timpul formării lor iniţiale şi continue. Documentul subliniază rolul mobilităţii cadrelor didactice în crearea unui Spaţiu european al educaţiei ambiţios, bazat pe profesori şi formatori competenţi şi motivaţi şi propune creşterea ratei de participare a profesorilor la mobilităţile europene, văzută ca element-cheie în construirea încrederii între statele membre cu privire la propriile sisteme de educaţie şi formare.

• Concluziile Consiliului referitoare la strategia europeană privind consolidarea poziţiei instituţiilor de învăţământ superior pentru viitorul Europei. Noile provocări demografice şi climatice, precum şi globalizarea au readus în discuţie rolul instituţiilor de învăţământ superior în construirea viitorului Europei. În acest context, statele membre au agreat o abordare strategică europeană în vederea consolidării reţelelor de universităţi europene existente şi promovarea etapizată a unor noi reţele. Astfel, va fi urmărită îndeplinirea a patru obiective-cheie:

- consolidarea dimensiunii europene şi a sinergiei între învăţământul superior şi cercetare;

- promovarea rolului global al Europei;

- consolidarea redresării Europei şi a răspunsului la tranziţiile digitală şi ecologică;

- aprofundarea sentimentului de apartenenţă europeană şi a valorilor comune.

• Recomandarea Consiliului privind construirea de punţi pentru o cooperare europeană eficientă în învăţământul superior.

Prin această iniţiativă se va consolida cooperarea transnaţională a instituţiilor de învăţământ superior la un nivel mai profund, durabil şi eficient. Comisia Europeană şi statele membre, printr-un proces de co-creare, vor dezvolta condiţii favorabile şi noi instrumente care să stimuleze sectorul învăţământului superior în toată Europa şi să faciliteze cooperarea.

De asemenea, la propunerea Preşedinţiei Franceze a Consiliului Uniunii Europene, a fost adoptată Declaraţia pentru o viziune comună asupra investiţiilor eficiente, eficace şi echitabile în educaţie, iar ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a reiterat angajamentul României de a realiza - prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - investiţii în valoare de 3,6 miliarde de euro pentru sistemul de educaţie şi formare, mai arată reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.