Spania va investi 4,3 miliarde de euro (5,11 miliarde de dolari) pentru a demara producţia de baterii şi vehicule electrice, folosind fondurile europene de redresare, a anunţat luni premierul Pedro Sanchez, transmite Reuters.
Planul guvernului, care urmează să atragă şi investiţii private, va include întregul lanţ de producţie, de la extragerea litiului la asamblarea celulelor de baterii şi fabricarea vehiculelor electrice, a explicat Sanchez.
Acesta a adăugat: "Este important pentru Spania să reacţioneze şi să anticipeze această transformare a sectorul auto european". Din cei 4,3 miliarde de euro, un miliard de euro va fi alocat îmbunătăţirii infrastructurii de reîncărcare.
Sectorul privat ar putea contribui cu încă 15 miliarde de euro de euro la această iniţiativă, conform estimărilor Executivului spaniol.
După Germania, Spania este al doilea mare producător auto din Europa, şi locul opt pe plan mondial.
Cu noul program de investiţii, Sanchez se aşteaptă ca până în 2030 contribuţia la PIB a sectorului auto să ajungă la 15%, de la aproximativ 10% în prezent.
Şi Raul Blanco, secretar de stat pentru industrie în Guvernul de la Madrid, şi-a exprimat recent optimismul că va fi găsit un proiect alternativ pentru salvarea a mii de locuri de muncă, ameninţate de decizia Nissan de a-şi închide până la finalul anului cele trei fabrici din zona Barcelonei.
O fabrică unde să fie produse baterii pentru vehiculele electrice se numără printre cele 17 proiecte propuse de 13 companii pentru facilităţile Nissan, a explicat Raul Blanco, fără a preciza cine este în spatele planului privind bateriile, conform agerpres.
Cele mai multe propuneri sunt legate de mobilitatea electrică, au informat oficialii spanioli.
Grupul suedez Volta Trucks, care produce vehicule electrice, este printre puţinii licitatori care şi-au făcut public interesul pentru fabricile Nissan, unde ar putea fi fabricat modelul Volta Zero.
Fabricile Nissan au aproximativ 3.000 de angajaţi în mod direct şi 20.000 în mod indirect, dacă se ţine seama de furnizori.
Cum închiderea unităţilor se apropie, ca parte a planului global de restructurare al producătorului auto nipon, sindicatele cer găsirea unor alternative şi solicită autorităţilor să-şi accelereze eforturile pentru rezolvarea problemei.
"Suntem optimişti până în ultimul moment", a răspuns Blanco când a fost întrebat dacă va apărea un proiect viabil pentru salvarea locurilor de muncă. "Muncim intens pentru rezolvarea problemei", prioritatea o reprezintă garantarea numărului maxim de slujbe, a adăugat oficialul spaniol.
Totuşi, Blanco a apreciat că planificatul proiect al SEAT, subsidiara spaniolă a Volkswagen, şi a firmei de utilităţi Iberdrola, de a construi o fabrică unde să fie produse baterii pentru vehiculele electrice este probabil prea mare pentru a fi găzduit de principala fabrică a Nissan din Barcelona, de 500.000 metri pătraţi.
Guvernul de la Madrid sprijină planul unei astfel de fabrici pentru a reduce dependenţa de bateriile din China, şi speră să o construiască în parteneriat public-privat, folosind fondurile europene de redresare.
Din fondurile UE de redresare, Spania ar urma să beneficieze de aproximativ 140 miliarde de euro până în 2023 şi intenţionează să aloce o mare parte pentru finanţarea unor proiecte industriale majore, menite să resusciteze şi să modernizeze economia, afectată sever de efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Spania va investi 4,3 miliarde de euro pentru a demara producţia de baterii şi vehicule electrice, folosind fondurile europene de redresare
Explorează subiectul
Articole Similare

155
Viktor Orban bate cu pumnul în masă: UE e mai puternică decât Rusia
155

4.045
Medvedev vorbește de un posibil război cu Europa: 'Rusia a venit întotdeauna în Europa doar ca eliberator, nu ca invadator'
4.045

53
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
53

184
Șerban Dimitrie Sturdza cere explicații Guvernului după explozia facturilor la energie: 'Românii nu pot fi abandonați în fața scumpirilor'
184

1.204
UE, într-o ofensivă diplomatică la nivel înalt în Ucraina: Budapesta pune bețe în roate negocierilor
1.204

4.639
Nume de cod `Mioara` - Colaboratorul anchetatorilor EPPO pus pe urmele `regelui ciobanilor` - Dumitru Andreșoi interceptat după ce aflase de ancheta privind terenurile
4.639

3.354
Planul prin care Europa izolează Ungaria în favoarea Ucrainei și a R. Moldova
3.354

4.122
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
4.122

5.387
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
5.387

1.426
Dominic Fritz dă tonul în UE: Europa trebuie să-şi afirme ambiţia de a deveni mai mare, cu mai mulţi membri, şi de a deveni mai puternică
1.426

3.553
Europa prinsă în capcana gazului - Importurile din Rusia au explodat
3.553

1.140
De la Zidul Berlinului la Zidul Dronelor: UE vrea un plan militar amplu pentru a bloca atacurile hibride lansate de Rusia / Cum o să fie implementat și care este miza?
1.140

3.983
Testul care alarmează Bruxelles-ul! 'Poluanți eterni' descoperiți în sângele unui comisar european - ce sunt și cum ne afectează sănătatea
3.983
Comentează