Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Stelian Bujduveanu prezintă bilanțul Bucureștiului pe 2023: Creştere cu 417% a numărului locurilor de parcare, și de 300% a absorbţiei fondurilor europene

Agerpres
Stelian Bujduveanu

Viceprimarul PNL al Capitalei, Stelian Bujduveanu îşi prezintă raportulde activitate pentru anul 2023, el afirmând că s-a înregistrat o creştere cu 417% a numărului locurilor de parcare, o majorare de 300% a absorbţiei fondurilor europene, pentru transportul public şi o creştere de 26,6% a numărului abonaţilor STB.

”Transformarea Bucureştiului într-o Capitală modernă, accesibilă, incluzivă, eficientă şi prietenoasă cu mediul înconjurător este principala mea prioritate în acest mandat. Am reuşit prin investiţii majore în domenii cheie şi printr-un amplu proces de digitalizare”, arată Bujduveanu în raport.

El arată că s-a înregistrat o creştere cu 417% a numărului locurilor de parcare dau şi o creştere de 300% a absorbţiei fondurilor europene, pentru transportul public şi o creştere de 26,6% a numărului abonaţilor STB.

”În următorii ani voi continua să prioritizez investiţiile în modernizarea transportului public, digitalizarea serviciilor publice, valorificarea patrimoniului public al Municipiului Bucureşti şi extinderea reţelei de parcări publice”, spune viceprimarul. Bujduveanu arată că în anul 2023, au reuşit să schimbe semnificativ flota de transport în comun, adoptând tehnologii de vârf şi vehicule ecologice pentru a face serviciile noastre mai eficiente şi mai durabile. Totodată, am creat benzi dedicate transportului public, reducând aglomeraţia din trafic şi facilitând deplasarea rapidă a locuitorilor oraşului.

”Un alt obiectiv important îndeplinit a fost crearea de locuri de parcare în inelul central al Bucureştiului, pentru a facilita parcarea în locuri amenajate şi pentru a elibera trotuarele în beneficiul pietonilor. În plus, am prioritizat transparentizarea patrimoniului public al Municipiului Bucureşti, astfel încât resursele să fie gestionate eficient. Nu în ultimul rând, am organizat licitaţii publice cu strigare pentru spaţii aflate în patrimoniul Municipiului Bucureşti, sprijinind astfel profesiile liberale şi antreprenorii locali. Prin aceste iniţiative, am vizat transformarea Bucureştiului într-un oraş modern, eficient şi prietenos cu mediul înconjurător”, mai spune Stelian Bujduveanu.

El menţionează că cel mai important desiderat în cadrul proiectului pentru prioritizarea transportului public prin crearea de benzi dedicate a fost reducerea timpul de aşteptare în trafic. ”Măsurătorile făcute înainte şi după implementarea benzilor unice ne-au confirmat atingerea obiectivului. Cel mai bun exemplu este reducerea cu 93% a timpului de călătorie pe banda unică de pe B-dul Aviatorilor”, arată Bujduveanu.

Viceprimarul PNL mai afirmă că eliberarea trotuarelor de maşini şi realizarea de noi locuri de parcare sunt măsuri care fac parte din programul de sistematizare a circulaţiei în zona centrală a Capitalei.

”Întregul inel principal de circulaţie cuprinde câteva mii de străzi pe care am intervenit punctual, etapă cu etapă, zonă cu zonă. Acest amplu program de sistematizare a circulaţiei urmăreşte următoarele obiective: Eliberarea trotuarelor; Crearea de benzi unice pentru transportul public; Crearea de noi locuri de parcare; Crearea de sensuri giratorii; Crearea de străzi cu sens unic”, spune Bujduveanu. ”Am dispus desfiinţarea celor peste 2130 de locuri de parcare care erau rezervate angajaţilor din instituţiile publice aflate în Municipiul Bucureşti. Acestea au fost transformate în locuri de parcare publice, cu plată, pentru toţi bucureştenii. Noţiunea de loc de parcare rezervat a dispărut odată cu aplicarea măsurii. de locuri redate bucureştenilor creşterea numărului de locuri de parcare”, mai afirmă Bujduveanu.

El menţionat că ”eliberarea trotuarelor de maşini şi realizarea de noi locuri de parcare sunt măsuri care fac parte din programul de sistematizare a circulaţiei în zona centrală a Capitalei”

”Întregul inel principal de circulaţie cuprinde câteva mii de străzi pe care am intervenit punctual, etapă cu etapă, zonă cu zonă. Acest amplu program de sistematizare a circulaţiei urmăreşte următoarele obiective: Eliberarea trotuarelor; Crearea de benzi unice pentru transportul public; Crearea de noi locuri de parcare; Crearea de sensuri giratorii; Crearea de străzi cu sens unic”, arată el. Stelian Bujduveanu mai subliniază că s-au amenajat peste 30.000 de noi locuri de parcare publice în inelul central al Capitalei, în cursul acestui an.

”În acelaşi timp, am luat măsuri de digitalizare a serviciului de Parking şi s-a lansat, astfel, o versiune îmbunătăţită a aplicaţiei de mobil Parking Bucureşti. De asemenea, am automatizat controlul prin maşini cu sisteme inteligente de verificare”, precizează acesta în raportul de activitate.

Bujduveanu mai afirmă că au fost organizate, pentru prima dată în istoria Primăriei Municipiului Bucureşti, licitaţii publice cu strigare.

”Primele licitaţii publice au fost făcute pentru vânzarea cabinetelor medicale din cadrul a trei policlinici, în mod transparent şi competitiv. Transparentizarea patrimoniului public al Municipiului Bucureşti este esenţială pentru asigurarea unui management eficient şi echitabil al resurselor urbane. Organizarea licitaţiilor publice cu strigare pentru spaţiile din patrimoniul Capitalei nu numai că încurajează concurenţa şi preţurile corecte, dar şi stimulează participarea cetăţenilor şi a investitorilor în deciziile care au impact asupra dezvoltării locale. Prin acest proces, m-am asigurat că bunurile publice sunt valorificate în mod corespunzător, maximizând astfel beneficiile financiare pentru comunitate. Pentru antreprenorii locali, aceasta reprezintă o oportunitate unică de acces la resurse şi spaţii care să le permită extinderea afacerilor şi să contribuie la creşterea economică a oraşului, consolidând în acelaşi timp legătura dintre comunitate şi sectorul privat. Această abordare promovează transparenţa, responsabilitatea şi dezvoltarea durabilă a Municipiului Bucureşti”, spune acesta.

Bujduveanu mai afirmă că, în efortul de a diversifica metodele digitale de plată pentru parcarea publică în Bucureşti, au instalat peste 300 de parcometre care acceptă plata cu cardul, telefonul şi chiar prin intermediul ceasurilor inteligente. ”Această iniţiativă nu doar sporeşte comoditatea pentru locuitori, dar contribuie semnificativ la transformarea Bucureştiului într-un oraş mai conectat şi modern”, spune Bujduveanu. ”M-am preocupat şi am făcut demersurile în acest mandat ca bucureştenii să se poată folosi de bilet unic pentru STB, Metrorex şi CFR. Acesta reprezintă un pas major în optimizarea şi integrarea serviciilor de transport în Bucureşti. Biletul unic a facilitat călătoria pentru numeroşi pasageri, oferindu-le posibilitatea de a se deplasa eficient şi fără întreruperi între diferitele modalităţi de transport. Prin conectarea directă a Gării de Nord cu Aeroportul Henri Coandă, s-a creat un sistem mai coeziv şi accesibil, fiind redus timpul şi complexitatea călătoriei”, menţionează viceprimarul.

El mai enumeră lamsarea unei versiuni actualizate a aplicaţiei Info TB, punând accent pe accesibilitate şi eficienţă.

”Noua funcţionalitate evidenţiază vehiculele şi staţiile cu facilităţi sporite pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii. Utilizatorii pot accesa rutele disponibile pentru toate mijloacele de transport, inclusiv metrou, pot verifica timpul estimat pentru fiecare itinerariu şi pot monitoriza în timp real vehiculele în traseu. De asemenea, prin YouthTB, toţi călătorii pot achiziţiona titluri de călătorie pentru transportul de suprafaţă în zona metropolitană Bucureşti-Ilfov şi abonamente integrate cu serviciile feroviare”, explică Bujduveanu.

”Investim în zona de Nord a Capitalei prin reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu - Fabrica de Glucoză - Şoseaua Pipera. În anul 2023, a fost lansată licitaţia pentru achiziţia Studiului de Fezabilitate pentru această investiţie. S-a început reabilitarea liniilor de tramvai. Avem în curs peste 22 km de linii de tramvai, iar pentru alţi 28 de km avem licitaţii în curs de desfăşurare. A fost finalizat Pasajul Doamna Ghica, proiect major de infrastructură pentru fluidizarea circulaţiei în zona de Nord-Est a Capitalei. Implementăm soluţii pentru fluidizarea traficului pentru locuitorii cartierului Greenfield. Am pregătit licitaţia pentru 22 de troleibuze pentru care avem deja sursă de finanţare nerambursabilă. Depunem cerere de finanţare pe Programul Operaţional Regional pentru achiziţia a 250 de tramvaie. Implementăm proiecte de accesibilizare pentru persoane nevăzătoare, în sectorul 2. Am început amplasarea celor 308 de noi adăposturi în staţiile STB. Pregătim amplasarea a 968 de panouri digitale informative în staţiile STB”, mai anunţă Bujduveanu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.