Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu: 83% dintre români au observat o amplificare a fraudelor online, în ultimul an. Revolut introduce in aplicatie cursuri si teste de verificare a cunostint

Revolut
Revolut

Pe măsură ce consumatorii apelează tot mai mult la tehnologie și la instrumente digitale pentru a-și gestiona banii, a face plăți, a investi sau a economisi, numărul escrocheriilor și al fraudelor crește. Consumatorii spun că au nevoie de mai multă educație în legătură cu modalitățile de a identifica escrocheriile care le vizează fondurile din bancă sau datele personale.

Potrivit unui studiu Revolut și Dynata*, realizat în august 2023, 83% dintre consumatorii din România au observat o amplificare a fraudelor online și a scam-urilor care fie i-au vizat în mod direct, fie au vizat prieteni sau cunoscuți. 38% au recunoscut că au fost chiar ei victimele unor fraude, în ultimul an, iar 41% au indicat că știu de situații de fraudare a unor colegi sau prieteni. Doar 17% dintre respondenți declară că nu au remarcat o intensificare a fenomenului.

Alte constatări:

- unul din cinci respondenți știe exact ce să facă în cazul în care este victima unei fraude

- 16% dintre respondenți nu cunosc pașii care trebuie urmați dacă ajung să fie victime ale escrocilor

- jumătate dintre respondenți au indicat că prima măsură care trebuie luată, în caz de fraudă, este să-și blocheze cardurile direct în aplicația de digital banking

- 20% au spus că ar informa Poliția și autoritățile despre incident, în timp ce 18% s-ar adresa imediat instituției bancare care a emis cardul

- românii se simt mai vulnerabili cu precădere în cazul înșelătoriilor pe platformele sociale (56%), când fac cumpărături online (52%) sau la înșelătoriile prin mesaje text (sms) pe telefonul mobil (44%).

Pentru că nevoia de informare și educare a consumatorilor în legătură cu acest fenomen este tot mai mare, de azi, utilizatorii Revolut pot să învețe mai multe despre cum să prevină fraudele (scam-urile) și își pot verifica prin teste cunoștințele despre fraudele pe internet, social media sau la telefonul mobil, din secțiunea Învață din aplicație. Modulul educațional este disponibil gratuit în limba română pentru toți cei peste 3 milioane de clienți români (este necesar ca aplicația să fie actualizată la versiunea 9.22 cel puțin).

Mai multe informații sunt disponibile în comunicatul de presă atașat și, la cerere, pot furniza și un video cu prima lecție din aplicație. O zi bună

Studiul a fost realizat în 12 țări: Australia, Brazilia, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Irlanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Regatul Unit. 1.000 de respondenți români au fost implicați în studiul realizat de Dynata în august 2023. Eșantioanele au fost reprezentative pentru populația adultă, după gen, vârstă și rezidență (la nivel de regiuni).

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.