Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

STUDIU: Achiziţiile majore rămân aproape imposibile pentru majoritatea românilor

card

Românii sunt optimişti cu privire la creşterea economică şi cea a salariilor, dar standardul de viaţă rămâne foarte scăzut, veniturile permiţând doar asigurarea nevoilor zilnice, astfel că achiziţiile majore rămân aproape imposibile pentru majoritatea populaţiei, potrivit companiei de cercetare GfK.

Concluziile sunt incluse în studiul GfK Climatul de consum Europa pentru al doilea trimestru din 2015.

"Consumatorii români se aşteaptă în continuare la o creştere economică pozitivă. Cu toate că previziunile economice au scăzut cu 1,1 puncte până la nivelul actual de 21,3 puncte în al doilea trimestru, s-a înregistrat un câştig important de aproape 32 de puncte în comparaţie cu luna iunie 2014. În conformitate cu condiţiile economice favorabile, românii se aşteaptă în continuare la o creştere uşoară a salariilor. Perspectivele economice au înregistrat 18,5 puncte în luna iunie. Cu toate acestea, standardul de viaţă în ţările din Europa de Est continuă să rămână foarte scăzut. Veniturile sunt suficiente doar pentru a permite angajaţilor să îşi plătească nevoile zilnice. Prin urmare, nu este nicio surpriză că tendinţa de cumpărare rămâne în intervalul negativ cu -11,5 puncte, cu toate că a crescut cu 4,7 puncte în al doilea trimestru. Achiziţiile majore continuă să rămână aproape imposibile pentru majoritatea românilor", se arată într-un comunicat al companiei, citat de Mediafax

Studiul arată că negocierile dintre Grecia şi creditorii ţării au influenţat în mod clar starea de spirit a consumatorilor din majoritatea ţărilor europene în al doilea trimestru al acestui an. Însă, în special în ţările Europei de Est, criza dintre Rusia şi Ucraina joacă, de asemenea, un rol important. Cu toate acestea, GfK Climatul de consum a crescut cu 1 punct în total din luna martie, până la 10,8 puncte.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.