Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu Kaspersky: 3% dintre utilizatorii reţelelor sociale au fost sancţionaţi sau şi-au pierdut jobul din cauza postărilor de pe internet

mintmetrics.ro
retele sociale social media

Un procent de 3% dintre utilizatorii reţelelor sociale au fost sancţionaţi la locul de muncă sau şi-au pierdut jobul din cauza postărilor pe reţelele sociale, arată un studiu global al Kaspersky, companie ce oferă soluţii de securitate cibernetică.

"3% dintre utilizatorii reţelelor sociale au fost sancţionaţi la locul de muncă sau şi-au pierdut jobul din cauza postărilor pe reţelele sociale. Aceasta este doar o descoperire cheie dintr-un studiu global realizat de Kaspersky, care evidenţiază de ce este atât de important să luăm în considerare potenţialele repercusiuni înainte de a posta ceva pe reţelele sociale. Mai mult de jumătate dintre utilizatorii reţelelor sociale (56%) din întreaga lume sunt activi de peste un deceniu", arată compania.

În timpul petrecut pe reţelele de socializare – şi uneori, în ciuda anilor de experienţă – mulţi dintre utilizatori au postat ceva ce regretă, care poate i-a costat respectul altor oameni, prietenia şi, în unele cazuri, chiar şi locurile de muncă.

De-a lungul timpului, au existat câteva incidente importante în care postările oamenilor pe reţelele sociale s-au dovedit păguboase, din mai multe puncte de vedere.

La începutul lui 2021, actriţa din The Mandalorian, Gina Carano a fost concediată de producătorul serialului, Lucasfilm, după ce a făcut comentarii politice controversate pe Instagram. Această problemă evidenţiază cât de important este ca utilizatorii să se gândească la consecinţele a ceea ce postează – şi poate chiar să se uite prin istoricul postărilor, pentru a şterge orice ar putea fi interpretat ca ofensator sau potenţial jenant despre ceva ce a fost uitat, care a fost postat cu mult timp în urmă.

În timp ce 3% dintre utilizatorii reţelelor sociale spun că au avut probleme la locul de muncă din cauza postărilor lor, aproape unul din şase (16%) s-a certat cu cineva apropiat din cauza comentariilor pe care le-a distribuit online. În întreaga lume, mai mult de unul din cinci (22%) oameni şi-a exprimat un punct de vedere emoţional pe reţelele de socializare pe care a ajuns să îl regrete mai târziu. Acest procent creşte la aproape unul din trei (29%) pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani.

De asemenea, aproximativ unul din opt (12%) utilizatori ai reţelelor sociale evidenţiază faptul că şi-a exprimat un punct de vedere politic care a fost regretat ulterior. Aproximativ acelaşi procent dintre utilizatori (13%) recunoaşte că a folosit un limbaj nepotrivit pe reţelele de socializare, australienii (25%) şi americanii (22%) fiind cei mai predispuşi la un astfel de limbaj negativ. Uneori, conţinutul postat de alte persoane poate crea o problemă. În 2021, cântăreaţa şi compozitoarea Billie Eilish şi-a cerut scuze după ce pe Tik Tok au apărut imagini realizate cu câţiva ani în urmă, când era mult mai tânără, care păreau să o prezinte folosind o insultă rasială şi batjocorind accentele celor care nu vorbesc engleza.

Pe lângă potenţialul de a jigni sau de a stârni controverse, postările distribuite online pot compromite şi identitatea şi securitatea online ale utilizatorilor.

"Am postat online ceva care prezintă locul în care ne aflăm sau dacă suntem în vacanţă? Am postat un nume de familie care ar putea fi folosit împotriva unui utilizator într-un furt de identitate? Este foarte important să ne gândim la ceea ce postăm, astfel încât să ne putem bucura de reţelele sociale la maximum şi în siguranţă", arată studiul.

Pe cine şi ce luăm în considerare înainte de a face acel click final? Conform cercetării Kaspersky, majoritatea oamenilor spun că iau în considerare implicaţiile asupra familiei lor (58%) şi prietenilor (55%) înainte de a împărtăşi ceva pe reţelele sociale. Cu toate acestea, mai mult de patru din zece (43%) utilizatori spun că nu iau în considerare consecinţele postărilor lor asupra angajatorilor actuali sau viitori. Acest număr mare ar putea explica de ce există utilizatori ai reţelelor sociale care au avut probleme la locul de muncă din cauza postărilor lor în mediul online.

Un alt factor de luat în considerare este influenţa alcoolului. Mai mult de unul din zece oameni (11%) recunoaşte că a postat pe reţelele sociale când era sub influenţa băuturilor alcoolice şi că mai târziu a regretat. În Australia, acest procent este dublu, ajungând la 22%.

"Poate fi tentant să vrei cu adevărat să împărtăşeşti ceva online care pare o idee grozavă în acel moment, dar trebuie întotdeauna să te gândeşti la modul în care acea postare va fi percepută de alţii, dintr-un spectru larg al societăţii. Este mai bine să nu postăm ceva dacă riscăm să ne afectăm prietenii, familia sau să ne compromitem munca", spun specialiştii.

Cheia este să tratăm pe toată lumea cu respectul pe care ni l-am acorda în viaţa reală. Există un element de „disonanţă cognitivă” cu reţelele sociale – ceea ce înseamnă că nu putem vedea reacţia facială a persoanei cu care vorbim, aşa că nu putem evalua cum se simte în legătură cu ceea ce spunem, adaugă ei.

Kaspersky a creat propriul ShareAware Hub pentru a ajuta utilizatorii reţelelor sociale să înţeleagă cum pot rămâne în siguranţă online şi cum se pot bucura de conectivitatea incredibilă pe care o oferă reţelele sociale, reducând în acelaşi timp potenţialele dezavantaje.

Cercetarea a fost realizată de Opinium Research în perioada 18-31 mai 2021. Opinium a intervievat 15.682 de adulţi din 25 de ţări, inclusiv Marea Britanie, Franţa, Italia, Germania, Spania, Danemarca, Olanda, Chile, Mexic, Argentina, Brazilia, Columbia, Peru, Japonia , Rusia, Turcia, SUA, Republica Cehă, Ungaria, Africa de Sud, Austria, Singapore, Vietnam, Australia şi EAU, potrivit News.ro.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Portofoliul companiei include protecţie endpoint de top şi mai multe soluţii specializate de securitate şi servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 250.000 de companii client.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.