Studiu revoluționar: Cercetătorii au descoperit cinci tipuri de bacterii care au legătură cu apariţia cancerului de prostată agresiv

www.asianscientist.com
Celula canceroasa

Cercetători au identificat cinci tipuri de bacterii care au legătură cu cancerul de prostată agresiv, potrivit unui nou studiu, relatează miercuri dpa.

Bacteriile au fost comune în probe de urină şi ţesut de la bărbaţi cu această problemă de sănătate, se arată în studiu.

Se speră că descoperirile ar putea ajuta la deschiderea drumului pentru tratamente împotriva acestor bacterii şi care să încetinească sau să prevină dezvoltarea agresivă a bolii, potrivit Agerpres.

Cercetătorii nu ştiu încă modul în care oamenii contactează bacteriile sau dacă acestea cauzează boala.

Profesorul conducător de proiect Colin Cooper, de la Şcoala de medicină din Norwich din cadrul Universităţii East Anglia a declarat : ''Ştim deja de unele asocieri puternice între infecţii şi cancer''.

''De exemplu, prezenţa bacteriei Helicobacter pylori în tractul digestiv poate duce la ulcere gastrice şi este asociată cu cancer de stomac şi unele tipuri de HPV pot provoca cancer de col uterin.

''Am vrut să aflăm dacă bacteriile ar putea avea legătură cu modul în care cancerul de prostată se dezvoltă şi se răspândeşte''.

Dr. Jeremy Clark, de asemenea, de la Şcoala de medicină din Norwich, a menţionat: ''În timp ce cancerul de prostată este responsabil pentru o mare parte a deceselor cauzate de cancer în rândul bărbaţilor, este mai frecvent o boală cu care bărbaţii mor, decât din cauza căreia se moareei''.

''Şi puţin se ştie despre cauza care face ca unele cancere de prostată să devină mai agresive decât alte forme. Acum avem dovezi că anumite bacterii sunt implicate în acest lucru şi fac parte din puzzle''.

Echipa a lucrat cu cercetători de la Norfolk şi Spitalul Universitar din Norwich, Institutul Quadram şi alţi colaboratori pentru a analiza probe de urină sau ţesut de la peste 600 de pacienţi cu sau fără cancer de prostată.

Ei au dezvoltat metode de identificare a bacteriilor asociate cu cancerul de prostată agresiv.

Dr. Rachel Hurst, prima autoare a acestei lucrări şi, de asemenea, de la Şcoala de medicină din Norwich, a spus: ''Am găsit mai multe tipuri de bacterii asociate cu cancerul de prostată agresiv, dintre care unele sunt noi tipuri de bacterii necunoscute până acum''.

Două dintre noile specii de bacterii descoperite de echipă au fost numite după doi dintre finanţatorii studiului - Porphyromonas bobii, după The Bob Champion Cancer Trust şi Varibaculum prostatecancerukia, după Prostate Cancer UK.

Setul de bacterii găsite de echipă include Anaerococcus Peptoniphilus, Porphyromonas, Fenollaria şi Fusobacterium. Toate aceste bacterii se dezvoltă fără oxigen.

''Când sunt descoperite oricare dintre aceste bacterii anaerobe specifice în probele pacientului, ele sunt legate de prezenţa unui cancer de prostată în formă avansată şi cu o progresie mai rapidă către boala agresivă'', a explicat Dr. Hurst.

''Am identificat, de asemenea, mecanismele biologice potenţiale ale modului în care aceste bacterii au legătură cu cancerul. Printre lucrurile pe care încă nu le ştim este modul în care oamenii contactează aceste bacterii, fie că ele cauzează cancerul, fie că un răspuns imun slab permite dezvoltarea bacteriilor.

Dar sperăm că descoperirile noastre şi cercetarea pot duce la noi opţiuni de tratament care ar putea încetini sau preveni dezvoltarea unei forme agresive de cancer de prostată'', se arată în studiu.

''Activitatea noastră ar putea pune, de asemenea, bazele pentru noi teste care utilizează bacteriile pentru a alege cel mai eficient tratament pentru fiecare bărbat bolnav de cancer de prostată''.

Cercetătorii au remarcat, de asemenea, că multe bacterii sunt benefice vieţii umane şi nu este un lucru simplu să se elimine bacteriile dăunătoare fără să se înlăture protecţia oferită de bacteriile bune.

Studiul, publicat în European Urology Oncology, a fost finanţat de The Bob Champion Cancer Trust and Prostate Cancer UK.

Dr. Hayley Luxton, manager de impact al cercetării la Prostate Cancer UK, a menţionat: ''Aceasta este o descoperire interesantă care are potenţialul de a revoluţiona cu adevărat tratamentul pentru bărbaţi. În prezent, nu avem nicio modalitate de a identifica în mod fiabil formele agresive de cancer de prostată, iar această cercetare ar putea ajuta la asigurarea faptului că bărbaţii primesc tratamentul corect în cazul acestei boli'', a spus el.

''Dacă echipa poate demonstra că aceste bacterii recent identificate nu numai că indică, ci de fapt provoacă un cancer de prostată agresiv, pentru prima dată s-ar putea preveni apariţia cancerului de prostată. Acesta ar fi o descoperire uriaşă care ar putea salva mii de vieţi în fiecare an'', a conchis studiul.