Surpriză pe piața media - O televiziune religioasă din SUA intră în România. Audiență în 180 de țări

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 01-10-2025 15:25

Article thumbnail

Sursă foto: Daystar

Televiziunea religioasă americană Daystar, una dintre cele mai cunoscute rețele evanghelice din lume, se pregătește să intre pe piața din România.

Reprezentanții postului au notificat Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) în legătură cu intenția de lansare. În cadrul ședinței, Simona Mikhulesku, reprezentanta Daystar, a precizat că este vorba despre un canal protestant evanghelist care urmează să fie disponibil și în rețelele de cablu din România, notează paginademedia.ro.

Daystar transmite deja în SUA și pe platforme din mai multe state europene, inclusiv Marea Britanie, Italia, Portugalia, Spania, Polonia și Franța. Rețeaua se descrie ca fiind una globală, cu o acoperire de peste 112 milioane de gospodării în Statele Unite și cu audiențe în peste 180 de țări din întreaga lume.

Oficialii televiziunii subliniază că, pe lângă programele cu caracter religios, grila include și producții de divertisment și lifestyle, toate promovând valori creștine și fiind dedicate unui public larg, „family-friendly și multicultural”.

Programe emblematice și invitați de renume

Unul dintre cele mai cunoscute formate difuzate de Daystar este „Joni Table Talk”, un talk-show moderat de Joni Lamb, fondatoarea televiziunii. De-a lungul timpului, la masa discuțiilor au participat personalități politice și religioase, printre care și Robert F. Kennedy, fost Secretar al Departamentului de Sănătate al SUA.

Canalul s-a remarcat prin abordarea directă a subiectelor de actualitate, privite dintr-o perspectivă creștină, dar și prin diversitatea conținutului, care include emisiuni pentru familii, reportaje internaționale și producții cu impact în comunitățile religioase. Rețeaua insistă asupra dimensiunii globale a mesajului său, susținând că promovează unitatea și valorile morale universale.

Pentru publicul din România, lansarea reprezintă o premieră, fiind pentru prima dată când un post evanghelic internațional pătrunde oficial pe piața media locală.

Piața locală a televiziunilor religioase

În prezent, televiziunile cu profil religios din România sunt reprezentate în special de posturi ortodoxe sau neoprotestante autohtone. Trinitas TV, televiziunea Patriarhiei Române, Alfa Omega TV și Speranța TV sunt cele mai cunoscute nume din domeniu, având o audiență stabilă în rândul publicului lor țintă.

Intrarea Daystar ar putea diversifica oferta de conținut religios disponibil în România, aducând un canal cu experiență internațională și o rețea de producții consolidate pe piețe externe. CNA urmează să analizeze pașii procedurali pentru ca televiziunea să poată fi inclusă în grilele distribuitorilor de cablu și satelit din România.

Lansarea este așteptată în perioada următoare, urmând ca detaliile privind grila și adaptarea programelor pentru publicul românesc să fie stabilite în funcție de aprobările instituționale și negocierile cu operatorii.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri