Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Tăriceanu intervine în conflictul Taxi-Uber şi propune o soluţie de mijloc: 'Cele două să fie complementare, într-o competiție corectă'

Senatul Romaniei
Calin Popescu Tariceanu

Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, îndeamnă la găsirea unei formule în care UBER şi firmele de taxi să fie complementare, într-o competiţie corectă din care să câştige, în primul rând, cetăţeanul. Liderul ALDE compară apariţia serviciilor de tip ride-sharing cu apariţia războiului de ţesut cu aburi, în secolul 18.

CITEȘTE ȘI: RISCUL MAJOR la care te expui dacă pisezi sau rupi MEDICAMENTELE pentru a le înghiți mai ușor

"Mărturisesc cu onestitate că una dintre profesiile care m-au intimidat dintotdeauna este cea de șofer de taxi. Mereu în goană de la un client la altul, într-un trafic infernal, pe drumuri de coșmar, obligat să calci des regulile de circulație pentru că ai un client grăbit și nervos, dar și cu gândul că dacă rămâi fără permis, rămâi fără pâine o lună sau trei. Trăind zilnic cu spaima că nu vei face plafonul ca să dai obolul firmei și să-ți rămână și ție ceva să duci acasă... Hotărât lucru, e pâine amară de mâncat în taximetrie. Tocmai de aceea, sunt alături sufletește de șoferii de taxi și le înțeleg nemulțumirea față de rivalii de la UBER; e firesc ca oamenii să își apere ”felia”.

Și totuși...

Mi-e teamă că problema e mai complicată decât pare, pentru că progresul e nemilos, adesea. În secolul 18, un englez a inventat războiul de țesut cu aburi, iar în următorii 10 ani industria de profil a crescut de peste 10 ori. Numai că țesătorii tradiționali nu au fost prea încântați de concurența mecanizată, iar lupta lor a inclus devastarea halelor industriale și distrugerea mașinilor, în semn de protest. Până într-acolo încât, în scurt timp, britanicii au dat o lege care pedepsea cu moartea pe oricine distrugea vreo mașină industrială. Țesătorii au trebuit să înțeleagă și să se adapteze vremurilor.

La fel cum s-a întâmplat și cu tipografii de la noi după revoluția din decembrie, când presa a introdus sistemele computerizate și o întreagă categorie profesională s-a văzut fără obiectul muncii în scurtă vreme.

La această oră, taximetria reprezintă o afacere de 108 miliarde de dolari la nivel mondial, partea taximetriei digitale, cum i se mai spune, UBER, Didi, Lyft șamd, fiind de 36 de miliarde de dolari.

Numai că un studiu al companiei Goldman Sachs relevă că în următorii 11 ani, industria taximetriei va atinge 285 de miliarde de dolari, iar felia taximetriei digitale va ajunge majoritară. UBER, mai mult decât o concurență, reprezintă o provocare pentru taximetria tradițională și un îndemn la adaptare la noile vremuri.

Așa că, haideți să găsim o formulă în care cele două să fie complementare într-o competiție corectă din care să câștige în primul rând cetățeanul. De la UBER așteptăm garanții că au șoferi atestați și că viața noastră este în siguranță în mâinile lor. De la taximetria clasică așteptăm să aibă același fel de răspuns rapid la observațiile noastre privitoare la șoferi, mașina, cursa, iar cei care nu rezistă la o relație bună cu clientul să fie obligați rapid să respecte regulile pe care singuri vi le-ați fixat. Nu uitați că pe clientul vostru, fie al taximetriei clasice, fie al UBER, îl interesează mai puțin ce scrie pe plăcuța de pe mașină, ci îl interesează siguranță, confort și respect", scrie Tăriceanu pe Facebook.

Vicepremierul Daniel Suciu a anunţat,vineri la finalul şedinţei de Guvern, că Executivul a adoptat OUG pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi şi de închiriere, printre altele eliminând din lege expresia "în mod repetat". Acesta a precizat că actul normativ "nu este îndreptat împotriva nimănui" şi că Guvernul doreşte stoparea pirateriei din domeniul transporturilor. Totodată, el a spus că Executivul va emite, în maxim trei săptămâni, un alt act normativ pentru reglementarea activităţii de ride-sharing.

CITEȘTE ȘI: Mare ATENŢIE în perioada postului: Lipsa unei vitamine din produsele de origine animală are consecinţe grave .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.