Tarifele americane lovesc companiile mari. Gigantul auto Ford și producătorul Barbie măresc prețurile

Autor: Alexandra Pricop

Publicat: 06-05-2025 13:48

Actualizat: 06-05-2025 16:48

Article thumbnail

Sursă foto: Getty Images

Producătorul de jucării Mattel a anunțat că va majora prețurile unor produse pe piața americană și va reduce proporția mărfurilor fabricate în China, ca urmare a noilor tarife impuse de administrația Trump.

Concomitent, gigantul auto Ford estimează că aceste taxe vamale îi vor genera costuri suplimentare de aproximativ 1,5 miliarde de dolari (1,13 miliarde de lire sterline) în anul curent, notează BBC.

Mattel, cunoscut pentru branduri precum Barbie și Hot Wheels, a subliniat dificultatea de a prognoza cheltuielile consumatorilor și vânzările din SUA pentru restul anului, inclusiv în perioada sărbătorilor, din cauza „mediului macroeconomic instabil și a evoluției tarifelor americane".

Compania, pentru care piața americană reprezintă aproximativ jumătate din vânzările globale, importă în prezent circa 20% din produsele comercializate în SUA din China, procent pe care intenționează să-l reducă sub 15% până în 2026.

De la revenirea la Casa Albă în ianuarie, președintele Donald Trump a implementat taxe de import de până la 145% pentru produsele chinezești, iar administrația sa a anunțat luna trecută că, adăugate la cele existente, tarifele pentru anumite produse din China ar putea atinge 245%. Beijingul a reacționat prin impunerea unei taxe de 125% pe importurile din SUA.

Pe lângă China, Mattel importă produse și din Indonezia, Malaezia și Thailanda, țări care au fost temporar afectate de tarife drastice impuse de Trump în aprilie, înainte ca acestea să fie suspendate pentru 90 de zile.

Ford a declarat că se așteaptă ca tarifele să adauge 2,5 miliarde de dolari la costurile sale din acest an, în principal din cauza creșterii cheltuielilor cu importurile din Mexic și China. Compania a reușit totuși să reducă cu aproximativ 1 miliard de dolari din aceste costuri suplimentare prin diverse măsuri, inclusiv prin transportul vehiculelor din Mexic în Canada pentru a evita tarifele americane.
În contextul incertitudinii generate de politicile comerciale ale administrației Trump, Ford a suspendat previziunile privind veniturile anuale pentru investitori.

În aprilie, și alte companii importante, precum Intel, Adidas, Skechers și Procter & Gamble, au avertizat asupra impactului tarifelor asupra afacerilor lor. „Politicile comerciale foarte fluide din SUA și din afara acesteia, precum și riscurile de reglementare, au crescut șansele unei încetiniri economice, cu probabilitatea unei recesiuni în creștere", a declarat David Zinsner, directorul financiar al Intel.

Producătorul de articole sportive Adidas a anunțat că tarifele vor duce la creșterea prețurilor în SUA pentru modele populare precum Gazelle și Samba, în timp ce David Weinberg, directorul financiar al Skechers, a spus: „contextul actual este pur și simplu prea dinamic pentru a putea planifica rezultate cu o garanție rezonabilă de succes".

Procter & Gamble, compania din spatele unor branduri precum Ariel, Head & Shoulders și Gillette, evaluează posibilitatea ajustării prețurilor pentru a compensa costurile suplimentare generate de materiile prime importate din China și alte țări.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri