Pentru Matt Hassett, fondatorul brandului newyorkez Loftie, sezonul aglomeraţiei de final de an a fost întotdeauna intens. Anul acesta însă, situaţia a devenit haotică, după ce tarifele impuse importurilor din China, de unde Loftie îşi aduce lămpile sunrise, care simulează răsăritul soarelui, şi ceasurile inteligente care nu necesită conectarea la un smrtphone, au perturbat lanţul de aprovizionare, relatează Reuters, potrivit news.ro.
”A fost extrem de dificil să ne pregătim. Am ajuns la un nivel de stoc periculos de scăzut, probabil avem doar 10% din inventarul necesar”, a spus Hassett.
Schimbările bruşte ale tarifelor dictate de preşedintele american Donald Trump au obligat micii retaileri să aleagă între a plăti taxe ridicate pentru importurile din China sau a căuta furnizori noi, la costuri chiar mai mari.
COMENZI ÎNTÂRZIATE, STOCURI REDUSE
Când Trump a ameninţat, în aprilie, tarife de până la 180% pentru produsele chinezeşti, Loftie a explorat mutarea producţiei în Thailanda, unde taxele erau mai mici. Dar reducerea ulterioară a tarifelor pentru China la 20% a făcut ca opţiunile alternative, cu costuri de producţie cu 20% mai mari, să devină mai scumpe decât tarifele în sine.
Decizia finală a fost să rămână cu producătorul chinez, dar cursa contra cronometru a întârziat comenzile şi a lăsat compania cu stocuri insuficiente în cel mai profitabil sezon al anului. Noiembrie şi decembrie generează, de obicei, o treime din profiturile retailerilor americani.
Unii comercianţi mici, precum Lo & Sons din Brooklyn, au testat până la opt fabrici în mai multe ţări, inclusiv India şi Cambodgia, înainte de a reveni la furnizorul tradiţional din China.
CEO-ul Derek Lo spune că incertitudinea tarifelor i-a împiedicat să plaseze comenzile la timp, iar acum ”stăm pe stocuri mult sub nivelul optim”.
MARII RETAILERI POT ABSORBI ŞOCUL. MICII COMERCIANŢI, NU
Retaileri mari precum Walmart şi Costco pot gestiona mai bine şocurile din lanţul de aprovizionare datorită volumelor uriaşe şi capacităţii logistice superioare. Micii comercianţi, însă, sunt expuşi în mod disproporţionat.
Marjele de operare ale retailerilor cu active sub 50 de milioane de dolari au scăzut la –20,7%, potrivit RapidRatings. Aproximativ 36% dintre aceşti comercianţi mici sunt acum în risc ridicat de faliment, faţă de 12% dintre companiile mari.
”Pentru prima dată de la pandemie, profitul mediu a intrat pe teritoriu negativ... afectând disproporţionat companiile mici, care nu au resurse pentru a absorbi aceste presiuni”, a spus James Gellert, preşedintele RapidRatings.
COMPANIILE REDUC PERSONALUL ŞI ELIMINĂ PRODUSE
Incertitudinea legată de tarife a determinat unele companii să plaseze comenzi mari pentru a se proteja, dar acum riscă să rămână cu stocuri nevândute din cauza scăderii încrederii consumatorilor.
Peste o duzină de retaileri mici intervievaţi de Reuters au raportat creşteri semnificative de costuri, ceea ce i-a obligat să reducă personal sau să elimine produse din portofoliu pentru a conserva numerarul.
Efectele se văd în multe categorii. Brandul de bijuterii Haus of Brilliance şi-a mutat parţial producţia din India în Thailanda şi SUA, pentru a contracara tarifele de aproximativ 50% aplicate Indiei.
Loftie speră să primească o parte din marfă înainte de Black Friday, dar pagubele sunt deja făcute.
”Am fi putut vinde cu 50% mai mult dacă aveam inventar suficient”, a spus Hassett.






























Comentează