Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Țeapa Bismobil Kitchen confirmată oficial: Nu mai avem bani în conturi!/ Poliția a deschis anchetă penală. Ce pot face păgubiții

Bismobil Kitchen
bucatarie Bismobil Kitchen

Biroul de Investigații Criminale din cadrul Poliției Cluj-Napoca a întocmit un dosar de cercetare penală în legătură cu firma Bismobil Kitchen. Păgubiții au plătit avansuri, în medie de 6.000 de euro, dar au rămas fără bani și fără mobila de bucătărie comandată.

Polițiștii clujeni au demarat, zilele trecute, o achetă în legătură cu o firmă de mobilă care avea 14 showroom-uri în cele mai mari orașe din România și în străinătate. Sute de clienți care au plătit avans la bucătării, în medie 6.000 de euro, au rămas fără bani și fără mobilă.

„La nivelul Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției municipiului Cluj-Napoca a fost întocmit un dosar de cercetare penală, constituit ca urmare a sesizării din oficiu, în baza informațiilor apărute în spațiul public", a transmis Poliția Cluj publicației Știri de Cluj, care a publicat două anchete jurnalistice cu privire la sutele de păgubiți care au rămas și fără mobila de bucătărie, și fără sute de mii de euro (suma medie fiind de 6.000 de euro de păgubit), după ce Bismobil Kitchen a închis toate cele 14 magazine din România, relatează Adevarul.

Informația a fost preluată de presa locală și națională, iar scandalul a ajuns la nivel național.

Cunoscut speaker motivațional, asociat al firmei

Conform Știri de Cluj, principalii responsabili de situația sutelor de păgubiți sunt Mihail Șaran, asociat unic al SC Bismobil Kitchen SRL și Andriana Brașoveanu, administrator la toate cele peste 40 de firme pe care brandul Bismobil Kitchen încheia contracte în România.

La Cluj, firma pe care se făceau contractele - SC LSS Partner BK SRL- îi avea ca asociați pe Lorand Soares Szasz (50% până în ziua închiderii magazinului) -un cunoscut speaker motivațional și organizator de cursuri și seminarii despre creșterea accelerată a IMM-urilor - și SC Bismobil Kitchen SRL (50%).

Lorand Soares Szasz susține că, deși avea 50% din firmă, a fost un investitor silențios în companie și nu a fost implicat în niciun fel în deciziile manageriale ale societății SC LSS Partner BK SRL, din care s-a și retras în noiembrie 2022, întrucât nu și-a recuperat investiția. Retragerea s-a produs exact în ziua închiderii magazinului de la Cluj.

Știri de Cluj a prezentat pașii urmați de Bismobil Kitchen până a ajuns să păgubească sute de clienți:

Citește și: Viaţa bate filmul. Grădinar în Porto, om de afaceri în Cluj şi tată în Burkina Faso

1. Bismobil Kitchen a înființat cât mai multe firme pe care făcea contracte, peste 40 de sereleuri (toate cu același administrator – Andriana Brașoveanu). În fiecare oraș a făcut contract pe altă firmă și în felul ăsta, oamenii au fiecare contract cu altă firmă din șirul de peste 40, fiecare cu capital cât de mic posibil, de 200 de lei, în general. În caz de faliment, clienții nu prea mai au ce recupera.

2. Pentru a convinge clienții că este o firmă națională sau chiar internațională, Bismobil Kitchen a făcut 14 showroom-uri, cu bucătării realizate impecabil, în toate marile orașe din țară și câteva în străinătate.

3. Bismobil a închiriat sediile, nu le-a cumpărat, așa că în caz de faliment nu au ce vinde, dar clientul nu știa acest lucru, el vedea doar niște showroom-uri impecabil amenajate.

4. Credibilitatea în fața clientului era întărită și prin faptul că primele măsurători și proiectul de bucătărie erau făcute în mod gratuit, astfel încât omul încheia un contract doar dacă îi plăcea bucătăria.

5. Ca schema să funcționeze mai departe, Bismobil Kitchen a continuat să își facă foarte multă reclamă pe rețelele de socializare, chiar și după ce avea întârzieri la toate bucătăriile.

6. Cand oamenii au început își dea seama că sunt păcăliți și că nu mai au nicio șansă să își primească produsul, Bismobil Kitchen a început să închidă, pe rând, showroom-urile din țară. Reprezentanții firmei nu au anunțat, însă, că firma este în incapacitate de a-și onora comenzile sau de a da banii înapoi, ci declarau pe Facebook că este o relocare care face parte din strategia de dezvoltare a firmei. Între timp, deși închidea pe rând showroom-urile din țară, compania încă își făcea reclamă pe facebook, pentru a face alte contracte în magazinele rămase încă deschise. Până să le închidă pe toate, au reușit să mai convingă chiar și în perioada asta alți clienți (sunt clienți care spun că au semnat contractele în noiembrie 2022 sau chiar decembrie 2022).  În 16 decembrie 2022, deși închideau tot, încă își făceau reclamă pe Facebook.

7. Pentru credibilitate, Bismobil Kitchen a dus lucrurile și mai departe. Deși era în plin proces de închidere de magazine și avea întârzieri la sute de bucătării, în decembrie 2022 a organizat chiar și o tombolă pentru câștigarea unei bucătării gratuite și a unor electrocasnice.

8. Urmatorul pas a fost să închidă orice formă de comunicare cu clienții, să dezactiveze toate telefoanele, să nu mai răspundă la niciun e-mail, nici măcar nu au recepționat notificările de plată trimise de avocații clienților.

Proprietarul Bismobil Kitschen: nu mai sunt bani în conturi

Mihail Șaran, proprietarul firmei Bismobil Kitchen, spune că în conturi nu mai e niciun ban.

„Primul motiv că au rămas fără bucătărie este acela că noi am tot rămas fără produceri, practic, dar problema principală o reprezintă rezilierile în masă din toate showroom-urile. În decurs de 10 zile, cred că am înregistrat 150 de rezilieri de contracte. (...) Este o afacere unde noi nu avem producțiile noastre și banii au plecat direct la producători. (...) Toți producătorii s-au dezis de a produce bucătării”, a mărturisit patronul firmei de mobilă, Mihail Șaran, pentru Acces Direct.

„Problema este că sunt mulți parteneri foarte noi. (...) O să depunem cerere la insolvență, deja am depus-o, cred. Deja administratorul provizoriu sigur o să vadă unde sunt banii, cum o să-i recuperăm și cum o să-i reîntoarcem clienților. Noi clar că bucătării nu mai putem să producem și să livrăm în România. Acum suntem la zero (n.r. banii pe care îi au în cont)”, a adăugat acesta.

Acesta a precizat că firma de mobilă a dat 2 milioane de euro în avans în producători. Din 1100 de comenzi, 800 au fost livrate.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.